- ons 18 okt 2006, 19:38
#65628
Jag ska titta på en volvo v40 1,8i-00 imorgon. Vad jag läst tidigare så kanske det inte är ett så bra köp då det tydligen är vanligt att motorn sotar igen.
Jag kommer att pendla med den och därför har jag fastnat för denna motortyp, men jag har ingen lust att renovera motorn det första jag gör. Den har gått 11700 mil och ligger alltså i riskzonen för att ha sotat igen (om jag får tro en del trådar på andra forum).
Gäller "igensotningsproblemen" alla årsmodeller som har 1,8i-motorn eller endast de äldre modellerna?
Hur vet jag om den är igensotad, känner jag det vid provkörningen, rycker den eller...
Jag behöver råd, helt enkelt... Ska jag helt överge tanken på den här motorn eller :roll:
Jag kommer att pendla med den och därför har jag fastnat för denna motortyp, men jag har ingen lust att renovera motorn det första jag gör. Den har gått 11700 mil och ligger alltså i riskzonen för att ha sotat igen (om jag får tro en del trådar på andra forum).
Gäller "igensotningsproblemen" alla årsmodeller som har 1,8i-motorn eller endast de äldre modellerna?
Hur vet jag om den är igensotad, känner jag det vid provkörningen, rycker den eller...
Jag behöver råd, helt enkelt... Ska jag helt överge tanken på den här motorn eller :roll: