Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Skulle behöva hjälp,efter att ha letat svänghjul som en tok till min v40 2,0 årsmodell 2000 så ger jag snart upp och skickar skiten på skroten.
Jag är i akut behov av ett fräscht begagnat svänghjul som inte gått 1000 varv runt jorden och inte kostar mer än bilen är värd.
Jag har nog pratat med i stort sett varenda bildemontering jag kunnat hitta utan någon större lycka,jag har pratat med volvo och frågat vilka årsmodeller som svänghjulet passar ifrån men inte ens dom vet.
Jag börjar skarpt fundera på om jag är den enda personen som äger en v40 med detta svänghjul.
Jag vägrar köpa nytt då det kostar alldeles för mycket för en gammal v40.
Snälla finns det någon vänlig människa där ute som hade kunnat hjälpa mej att hitta ett eller kan svara på vilket/vilka svänghjul/årsmodeller som passar min bil.
Om jag förstått det hela rätt så har hjulet bytt nummer flera gånger och dom är 9480609,9480609A el 9480142.
Finns också ett LUKnr 415 0246 10
Originalnr på mitt hjul är 9480609
Motorkod B4202S2
Hoppas verkligen nån kan rota fram något eller vägleda mej rätt då bilen står sönderplockad i molekyler på jobbet och chefen vore nog tacksam om den blev ihopsatt snart men utan svänghjul blir detta något svårt.
Med vänlig hälsning en något förvirrad ung man
Eftersom det håller på att falla isär,trodde endast det var urtrampningslagret men efter att ha lyft ur låda och allt och bytt det så såg jag att svänghjulet var så dåligt det bara kan bli.Fick samtidigt svaret på varför bilen låtit som en diesel sista tiden.Trodde den hade med vvtn att göra men så var icke fallet
Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]

Den stora annons-tråden

Gissar den va för dyr att laga? Volvo V70 htt[…]

Nu tar Volvos "eminenta mjukvarutekniker &q[…]

Oftast motorcyklister som tycker det är smart[…]