Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

När jag krämar på med gasen så liksom "hackar" turbon igång sig/hastigheten 2-3 gånger innan det blir normalt så att säga.

Googlat lite och sett att det kan bero på dålig bensinpump, att turbon inte får tillräckligt med soppa vid gaspådrag, kan det verkligen vara en trolig orsak?

Var sitter bensinpumpen, kan jag okulärt inspektera den och se om den är "dålig"? Hur ser man det? Svårt att byta den själv?
ed skrev:När jag krämar på med gasen så liksom "hackar" turbon igång sig/hastigheten 2-3 gånger innan det blir normalt så att säga.

Googlat lite och sett att det kan bero på dålig bensinpump, att turbon inte får tillräckligt med soppa vid gaspådrag, kan det verkligen vara en trolig orsak?

Var sitter bensinpumpen, kan jag okulärt inspektera den och se om den är "dålig"? Hur ser man det? Svårt att byta den själv?
Turbon drivs ej av bensin utan avgaserna är soppa pumpen dålig så brukar en felkod inställa sig,-dåligt soppa tryck ger felkod på främre lambdan p0131kolla, hur tändstiften ser ut,tändkablar,spolar brukar hålla på o rycka så där om dom ej mår bra...Soppa pumpen sitter under baksätet på vänster sida...
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]