Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av akcol
i sidan på en V40 -00, hur kommer man åt den? Tänkte byta den till en kraftigare ev med extra slutsteg
vet nån?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Den sitter skruvad innanför klädseln, så det första du får göra är att bort klädseln om du nu vill göra så, själv skulle jag inte bemöda mig med att ta bort den, den är så liten så man får ändå inte plats med något vettigt innanför där i alla fall..
bättre att köpa eller bygga något eget som man kan ha i bagaget. Själv har jag byggt en låda som passar där reservhjulet ligger.
Sitter två DLS RW6 i en basreflexlåda i där. Spelar riktigt bra faktiskt. Alla som hör det utan att veta vad man har tror att det sitter minst en 12" bas av bra kvalitet i bilen..

Vet inte om informationen var till så mycket hjälp, men som sagt, att få plats med något vettigt där originalbasen sitter är inte möjligt anser jag..

Lycka till!
av benka1
Sen är det väl aux utgång på stereon o då passar det ej i ett externt slutsteg om du inte bytt till nyare vsg...
Själv har en 20 l sluten låda med 10" bas o kör med orginalstereon fast kör signal från bakre högtalarkablarna till
hög/låg nivå omvandlare till slutsteget som är på 400wmono.Såg att det fanns en aux/rca kabel från stereon fast
fast efteråt jag köpt Hög/låg nivå omvandlaren(dyr).

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]