Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Putte1
Tjo på er Volvolovers :)

Köpte mig en stycken -00 s40 i fredags. Idag flyttade jag över lite prylar från min gamla t4, bl.a torkararmarna till vindrutan. När jag höll på att byta så såg jag att plastgrunkan som sitter nedanför vindrutan såg allt annat än glad ut så jag monterade bort denna när jag ändå hade tagit bort armarna. Tänkte fräscha upp den lite. Den är mest bara ljusgrå och blek. Frågan är om det går att rädda den eller om jag måste lacka den för att få tillbaka den mörkare grå tonen? Det är ju lika på de flesta andra plastdetaljerna också. Nån som har nåt tips hur man ska få tillbaka lystern och färgen på plasten??
Användarvisningsbild
av P210
Bollnäs bilvårds webbutik säljer medlen Concept Vista och Ultima Tire & Trim som får bra kritik på många forum.
Ett annat mer brutalt sätt är att värma plasten med värmepistol tills precis runt dess smältpunkt!
Då börjar den svettas och fram kommer plastens rätta kulör, funkar kanon men öva gärna innan du börjar på bästa biten!
av rudarmy
Ett annat mer brutalt sätt är att värma plasten med värmepistol tills precis runt dess smältpunkt!
Då börjar den svettas och fram kommer plastens rätta kulör, funkar kanon men öva gärna innan du börjar på bästa biten!
funkar en gång iaf..
av Putte1
Ok. Tack för tipsen :) såg i en gammal tråd här att nån som hade använt rapsolja som tydligen funkade kanon! Jag provar väl mig fram. Återigen tack för tips
av Denzar
Japp, jag spruta på 556 på mina handtag, kanon! Var av en slump, skulle smörja lite under där och så rann det ner :lol:
Nu är dom mörkgrå, förr ljusgrå.
av benka1
Denzar skrev:Japp, jag spruta på 556 på mina handtag, kanon! Var av en slump, skulle smörja lite under där och så rann det ner :lol:
Håller inte många dagar i solen :lol:
av benka1
Själv kör jag med olivolja till mat lagning håller vell 1-2 månader på sommaren,har även prövat turtles
plast medel inget bättre alls :lol:
av Denzar
benka1 skrev:
Denzar skrev:Japp, jag spruta på 556 på mina handtag, kanon! Var av en slump, skulle smörja lite under där och så rann det ner :lol:
Håller inte många dagar i solen :lol:
Ajfan, enda lyckan med detta skitväder då :lol:
Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]