- lör 30 aug 2014, 23:23
#894297
Hej! Detta kan vara min första tråd i denna forumsdel, skål på er!
Är mitt uppe i isärtagning av motorn på kompisens bil för byte av topplockspackning, då jag började tänka att det kanske inte var 100% konstaterat att det är packningen som felar.
Det är en V40 2,0t -99, B4204T, vatten i oljan (mycket, och det är inte konstigt, för vattnet försvinner väldigt fort från kylsystemet).
Har inte tittat på turbon än, men är det möjligt att turbon kan gå sönder så att vatten och olja blandas? Är turbon ens vattenkyld? -tyckte jag såg ett vattenrör gå till turbon...
En positiv upptäckt har jag också gjort, på tal om något annat, kam- och vevaxeltolkar till 850/V70 20 ventiler passar denna fyrcylindriga volvo också :D
Är mitt uppe i isärtagning av motorn på kompisens bil för byte av topplockspackning, då jag började tänka att det kanske inte var 100% konstaterat att det är packningen som felar.
Det är en V40 2,0t -99, B4204T, vatten i oljan (mycket, och det är inte konstigt, för vattnet försvinner väldigt fort från kylsystemet).
Har inte tittat på turbon än, men är det möjligt att turbon kan gå sönder så att vatten och olja blandas? Är turbon ens vattenkyld? -tyckte jag såg ett vattenrör gå till turbon...
En positiv upptäckt har jag också gjort, på tal om något annat, kam- och vevaxeltolkar till 850/V70 20 ventiler passar denna fyrcylindriga volvo också :D
Senast redigerad av 2 taxi, redigerad totalt 0 gång.
Fingertoppskänsla