Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tlt
Hej
Är på jakt efter en bil åt grabben... han vill ju såklart ha en volvo.
Är det någon som vet något om denna http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo ... m?ca=8&w=2

Jag är helt novis på s/v 40 ... vilken motor är det? volvo eller mitsubishi gdi, är det fas 1.5 eller fas 2 ??
Kanske någon som vet om någon bra bil som är till salu, behöver kanske inte vara en volvo...

tacksam för hjälp

// Tommy
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Tycker priset ligger för högt, rekommenderar att leta efter ett fint ex. av 940 i stället.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av Grovsnus
Onödigt med en sådan sur motor. Kör på 2.0T istället. Skillnaden på skatt och bränsleförbrukningen är marginell om man inte har blyfot. Volvos turbomodeller brukar ha bättre utrustning så som fjädring och dämpare m.m.

Sena 01:or och fram till 04 är att föredra. mindre strul med de modellerna.

http://www.blocket.se/orebro/Volvo_S40_ ... m?ca=8&w=2

Finns en del V40 på marknaden också?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Det är en Fas 2 för övrigt. Fas 1.5 fanns endast som MY00.
av ed
Snikmotor, trött. Dåliga omkörningsegenskaper. Ta 2.0t motorn alla dagar. Ljus inredning går bort oavsett bilmärke eller modell. Solkigt och fult på nolltid.

Länka gärna vidare när du hittar andra bilar, tipsar gärna om sånt jag vet är kass på V40 och dess svaga punkter jag upplevt genom åren.

Sen tycker jag personligen du ska skita i att köpa från bilhandlare. Högre priser och opålitliga. Volvon du länkade till var på tok för dyr.

Köpte min andra V40, en 01a som bara gått 13700 mil för 22000 kr för ett par veckor sen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Äsch. Det går bra att köra om med en sådan med. Man får planera lite extra istället. Hade en likadan och den körde jag om folk med hela tiden. :) Men visst det är trevligare med en piggare motor. Har en V50 1.8 idag och den är bra mycket rappare.

+Bekväm att köra för sin ålder
+Helt ok lastutrymme samt bagageutrymme
-Ganska bullig i motorvägsfart (men de beror ju på vad man jämför med)

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]