Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av southnorrland
Hej på er!
Köpte ett beg. lastgaller på blocket och fick tyvärr inte med alternativt har själv, slarvat bort två mycket nödvändiga fästen. Se bild - det är nummer fem som saknas...
Snackade med en volvo verkstad som ville ha hutlösta 592kr för dessa två fästen - icke!
En väg att gå är ju såklart skroten och jag har sökt runt på bla bildelsbasen utan framgång..
Har ni några andra tips var man kan hitta dessa fästen? Någon eftermarknads pirat sida eller liknande?
bild lastgaller.png
bild lastgaller.png (277.1 KiB) Visad 1143 gånger
Användarvisningsbild
av P210
http://partsale.eu/spare-parts/search/30641381 13,86€
http://www.volvopartswebstore.com/produ ... 41381.html $23.34
http://www.partswebsite.com/volvopartsd ... 41381.html $22.26

Tips, Släng till "volvo" framför artnr när man googlar originaldelar så får man många relevanta träffar, enbart siffrorna ger ingenting...!
T.ex. Bildelsbasens delar brukar oftast dyka upp då, de har oftast med org.art.nr i produktbeskrivningen.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Var i Sverige befinner du dig då??

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Finns det inga "plockskrotar", alltså där du får plocka delar själv. Om du har tur kan du kanske hitta det du behöver.

Mvh GK
Nu har jag hittat billigare på Bilia för 166kr st.
Så det är ju humanare ialla fall - likväl riktigt jävla dyrt för 2 fästen(!). Köpte gallret och allt förutom fästena för 400 så det svider att betala 300+ för fästet:)
Tack för all hjälp i vart fall
av ed
Roligt att jag hittade din tråd precis innan jag tänkt skapa en egen denna afton :)

Sitter i samma sits som du, köpt en beggad V40 och lastgaller vill man ju ha. Hittade ett på blocket för humana 400 kr. Perfa tänkte jag.
Tyvärr hade säljaren glömt plocka lös skruv och beslag till gallret från när han sålde själva bilen..

Okey, ringer Bilia och förbereder mig på kanske en kostnad på 200 kr för dessa plåtbitar och plastbeslag. Efter lite letande så får jag veta att dom ska
ha 640 kr för dessa!! Frågade tjejen över telefon om hon skojade med mig men nädå..Tydligen så kostar sprillans nytt galler 1200 kr och då är såklart skruv och mutter värt mer än halva priset..låter jätterimligt!

Hon sa att Bilia motiverade priset med att det kommer från Classic Parts eller nåt då bilen är gammal, 2001a btw..

Jaha, och?? Då ska väl fan grejerna om något vara billigare, inte dyrare?? Jävla idioter. Nåt lastgaller blir det inte. Blir till att spänna fast grejerna i lastnät istället.

Men hoppas du hittar dina skruvar iaf..gynna inte Bilia om det går att undvika. :(
av southnorrland
Hej på er!
Ursäkta det jävligt sena inlägget... Det sket sig faktiskt för mig då företaget som sålde för 169kr styck inte kunde tänka sig att skicka fästena. Sade att jag kunde casha i förskott så klart men icke!
Hur löste det sig för er?
Har ännu inte gynnat Bilia av ren och skär jävla princip! Men principen kostar att gallret hänger "Löst"

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]