- mån 18 aug 2014, 17:36
Gått jätte bra hittills och nu när jag skulle in till banken låg jag i trean och drog på full. Turbon började ladda men helt plötsligt så slutade bilen accelerera. Direkt efter började bilen hacka lite sådär smått. Åkte in och stannade och tomgången var lite ojämn. Åkte sedan till banken och då hackade den ännu mer och tomgången var ännu ojämnare. Åkte dit jag skulle äta och då dör han nästan på tomgången. Går väldigt ojämt och får inte någon bra respons på gasen. När jag skulle därifrån så kunde bilden plötsligt svara på gasen och rycka sig framåt nån bråkdels sekund. Går som värst på låga varv.
Den har även läckt olja från slangen som går ner i motorn från ventilkåpan (vevhusvent?). Har kollat och oljenivån verkar ligga lite över max, även nu när han läckt en del olja. Motortempen ligger också ganska lågt vid landsvägskörning. (77-82 grader)
Har inte ägt bilen så länge så man blir ju lite ledsen
, men jag hoppas någon här kanske har en aning om vad det kan vara för fel.
Tack i förväg!
**Felet var tändspole eller kabel (bytte allt samtidigt). Termostat blir nog till att byta de med! :)
Den har även läckt olja från slangen som går ner i motorn från ventilkåpan (vevhusvent?). Har kollat och oljenivån verkar ligga lite över max, även nu när han läckt en del olja. Motortempen ligger också ganska lågt vid landsvägskörning. (77-82 grader)
Har inte ägt bilen så länge så man blir ju lite ledsen

Tack i förväg!
**Felet var tändspole eller kabel (bytte allt samtidigt). Termostat blir nog till att byta de med! :)
Senast redigerad av 1 JonasJonsson, redigerad totalt 0 gånger.