Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av antes40
Plasten över positionsljusen på min s40 -98 är sprucken. Undrar m det är något fel från början på dom för har inte hört att någon annan bytt den.
På många bilar sitter det ihop men strålkastaren tror jag. Hur byter man den om man ska byta? Måste hela enheten bytas?

Sen har jag torkare på strålkastarna, kan dom inte bara monteras bort? Har sett att det finns torkare att köpa men känns onödigt.
antes40 skrev:
Sen har jag torkare på strålkastarna, kan dom inte bara monteras bort? Har sett att det finns torkare att köpa men känns onödigt.
Jo det är klart du kan montera bort dom men allra bäst vore väl att fixa det så du får en bra strålkastartvättfunktion? Det ser jag inte som onödigt men det är ju upp till var och en.

Finns de som gjutit igen "plastkoppen" torkararmarna kommer ut ifrån. Detta då det inte finns plastpluggar att köpa som till te.x V70

Hade själv en idé om att gjuta igen mina och sedan montera spolarmunstycken där istället men kom aldrig så långt då bilen såldes.
Jag tog bort mina torkararmar och axlarna på min v40 -99, och spacklad igen locken. blev skita snyggt =)
Jag tog en liten mejsel och bände bakom. men risken är att dom går sönder.
annars får du komma in bakom och klicka ur dom.
Tror det är oklart vilken lampa TS menar,pinguen talar om den lilla orange som sitter i stötfångaren som bara är att bända lös,den som är bredvid strålkastaren är blinkers och sitter med skruv så vilken ska du ha bytt?
Volvo S60 T3 2012 bytesråd

Har nu provkört den men måste säga[…]

Tysta sommardäck V90

Efter en resa på 240mil ner och tillbaka fr[…]

Kan vara så. Värt att tänka p&arin[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ari[…]