- tor 12 jun 2014, 19:12
#871825
Tjena
Hoppas ni proffs kan komma med tips.
Gasen i botten på framförallt höga växlar i höga hastigheter så börjar varvtalen konstra. Oftast stannar de en stund på ca 3000 till 4000 varv. Hastigheten ökar dock som den skall. Väldigt svårt att förklara problemet men hoppas någon varit med om något liknande.
Först trodde jag att kopplingen slirade. Men när jag kopplade bort luftmassemätaren så gick bilen jämt och bra igen. Då försvann dock accelerationen (turbon) helt.
Vad tror ni? Byta luftmassemätaren? Eller låter det mer som signalen till luftmassemätaren? Eller kan det vara hela turbon?
Ha i åtanke att bilen emellanåt fungerar klockrent. Därför jag utesluter kopplingen... Eller?
Ställ gärna frågor för att få en bättre beskrivning av felet!!!
Hoppas ni proffs kan komma med tips.
Gasen i botten på framförallt höga växlar i höga hastigheter så börjar varvtalen konstra. Oftast stannar de en stund på ca 3000 till 4000 varv. Hastigheten ökar dock som den skall. Väldigt svårt att förklara problemet men hoppas någon varit med om något liknande.
Först trodde jag att kopplingen slirade. Men när jag kopplade bort luftmassemätaren så gick bilen jämt och bra igen. Då försvann dock accelerationen (turbon) helt.
Vad tror ni? Byta luftmassemätaren? Eller låter det mer som signalen till luftmassemätaren? Eller kan det vara hela turbon?
Ha i åtanke att bilen emellanåt fungerar klockrent. Därför jag utesluter kopplingen... Eller?
Ställ gärna frågor för att få en bättre beskrivning av felet!!!