Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Baze88 skrev:Hejsan har köpt en v40 t4 nyligen o märkte för någon dag sen att den typ bluddrar vid fullgas, inte mycket väldigt lite att de precis känns. vad kan problemet vara?
Stift,tändspolar,soppa filter pump brt luftfilter u name it!
Börja med å kolla efter sprickor på tändspolarna (Jag har ifall du behöver), sen tändstift.
Vad du än hittar för fel så får du ställa dig frågan vart du ska köpa delarna, är lite olika bud vad som funkar på eftermarknaden, Volvo samt biltema..

Mvh bengt
benka1 skrev:
Baze88 skrev:Hejsan har köpt en v40 t4 nyligen o märkte för någon dag sen att den typ bluddrar vid fullgas, inte mycket väldigt lite att de precis känns. vad kan problemet vara?
Stift,tändspolar,soppa filter pump brt luftfilter u name it!

Luftfilter sitter det ett nytt JR tror ja de heter långkonig så luft får den. Tändstift och det andra ska ja kika över
rudarmy skrev:Börja med å kolla efter sprickor på tändspolarna (Jag har ifall du behöver), sen tändstift.
Vad du än hittar för fel så får du ställa dig frågan vart du ska köpa delarna, är lite olika bud vad som funkar på eftermarknaden, Volvo samt biltema..

Mvh bengt
Köper mina delar på Autoexperten då ja har bra rabatt hos dom :) men blir o kolla över tändspolar, tändstift o bränslefilter
Baze88 skrev:
rudarmy skrev:Börja med å kolla efter sprickor på tändspolarna (Jag har ifall du behöver), sen tändstift.

Mvh bengt
Köper mina delar på Autoexperten då ja har bra rabatt hos dom :) men blir o kolla över tändspolar, tändstift o bränslefilter
Köpte mina spolar på tradera,vann auktionen eftersom det bara va jag som la bud/100:-st för nya orginal spolar+frakt då!
Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]

Sedan börjar den "bluddra" och k[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]