Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Utan en seriös förklaring om varför han ska köpa original eller inte så låter det bara som en dryg kommentar från någon orginal-fetischist.

Numret står på spolen på din bil, bara att ta bort den och kolla efter. Tar max två minuter att ta bort en spole..
av benka1
Borde funka bara det är samma ohm tal-det va det inte till en audi som jag bytte förrut-
gick som en påse nötter pga det!
av rudarmy
Variosboy skrev:Utan en seriös förklaring om varför han ska köpa original eller inte så låter det bara som en dryg kommentar från någon orginal-fetischist.

Numret står på spolen på din bil, bara att ta bort den och kolla efter. Tar max två minuter att ta bort en spole..
Man bör köpa alla tänddelar original, bilen funkar bättre å det blir billigare i slutändan..
Användarvisningsbild
av Variosboy
Nu tar du dig allt i så det knakar!

Ge gärna en förklaring till för varför du menar att det skulle vara på det viset, utan det är det ju bara tyckande från din sida..
av rudarmy
Variosboy skrev:Nu tar du dig allt i så det knakar!

Ge gärna en förklaring till för varför du menar att det skulle vara på det viset, utan det är det ju bara tyckande från din sida..
ta termostaten som ex från biltema, den skulle vara för 90grader typ.. kom ej över 82..
har även fått byta tändkablarna jag köpte på biltema blev kortslutning i de(smälte lite), tändstiften höll väl 100mil
men har väl bara haft otur därav min "tyckande" inställning..
så jag "tycker" att tänddelar ska man köpa original
har sedan dess bara köpt på volvo el autotech så om jag gjort det direkt så hade slutnotan blivit billigare
klara där??
av benka1
Undrar vad autotech köper sina grejer i från-Volvo?
Jag kör med biltema termostat o den öppnar vid 92 grader även kamrem multirem kommer från billigare -
firmor kört 2000 mil ca med dom..
Köpte faktiskt den övre slangen till vevhusventilationen som går ner till oljefällan från volvo men det sprack sönder så det va ju inge kul
fast jag kanske hade otur bara..fick riva allt igen,kul Nix!
Soppa pump från skruvat,filter från biltema-orginal tändstift har jag köpt hos volvo men tror att avståndet ska va 0,7-0,8
det var 1mm prick i avstånd o jag fundera på om jag ska sätta tebax dom gammla stiften för att se om förbränningen
i motorn blir bättre(co%) på skoj..gick igenom ifjol med dom gammla fast har för mig att nån på forumet sa att stiften o spolarna va säkert orsaken om inte skulle vederbörande inte dricka öl på en vecka,ha ha!(funka ej)utan soppa pumpen va boven köpt hos skruvat..
Tack för mig kommer aldrig lita på någon som bara gissar sig fram lika bra o lämna in bilen hos en volvo dealer blir säkert billigare i längden?
Och sen undrar jag made in china står det på org,spolarna vore kanske bättre med made in belgium?
Sen kanske man måste veta vilket motstånd kablarna ska ha-jätteviktigt innan monterar oavsett från vilken firma-tändspolarna bestämmer vilket ohm tal kablarna ska ha o vice versa!Vet man ej det då måste man nog köpa orginal.Off topic/
Törs man knacka ner elektroden lite på volvo stiften,har för mig att jag läst att nån gjort det tidigare fast kom ej ihåg vilket avstånd,skulle
tydligen gå bättre då?kul se om nån som "vet"..
av benka1
Nightmare89 skrev:Autotech handlar inte på biltema :wink:
Går nog inte köpa därifrån som företag netto +moms
Tysta sommardäck V90

Glöm inte bort er egen hörselkurva n&aum[…]

Luftkudde domkraft

Är det sån här du menar? https://[…]

Sedan börjar den "bluddra" och k[…]

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https[…]