- sön 12 jan 2014, 09:57
#823852
Har ägt några s40 98-00 och hjälp många med just sina s40.
De vanligaste felen enligt mig är ju sprickor i tändspolar/tänd hattarna, rostiga bromsrör, och bränsleamartur en.
Till min fråga eller fundering.
En s40 98 sambon hade hackade och reagerade inte alltid på gasen. Hände alltid i kurvor. Efter mycket om och men så visade sig felet komma när det va under 20liter i tanken.
En annan s40 00 liknade syndrom. Fast hackade massa och rent av skit började när det va ca 10litrr kvar.
En v40 kunde dö helt under körning och vägra starta på en stund. Och ibland hjälpte det att tanka igen skvätt eller bara vänta.
En annan va svår startad.
Alla dessa har löst sig med hjälp av att byta pump och amartur.
Vad är det som gör detta. Pumpen suger ju ifrån botten på amarturen så hur kan bränsle mängden påverka detta? Eller ?
Jag har aldrig undersökt saken närmare Har varit enklast att bara byta.
Någon som vet vad det beror på.
???
De vanligaste felen enligt mig är ju sprickor i tändspolar/tänd hattarna, rostiga bromsrör, och bränsleamartur en.
Till min fråga eller fundering.
En s40 98 sambon hade hackade och reagerade inte alltid på gasen. Hände alltid i kurvor. Efter mycket om och men så visade sig felet komma när det va under 20liter i tanken.
En annan s40 00 liknade syndrom. Fast hackade massa och rent av skit började när det va ca 10litrr kvar.
En v40 kunde dö helt under körning och vägra starta på en stund. Och ibland hjälpte det att tanka igen skvätt eller bara vänta.
En annan va svår startad.
Alla dessa har löst sig med hjälp av att byta pump och amartur.
Vad är det som gör detta. Pumpen suger ju ifrån botten på amarturen så hur kan bränsle mängden påverka detta? Eller ?
Jag har aldrig undersökt saken närmare Har varit enklast att bara byta.
Någon som vet vad det beror på.
???