Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av th6
Är det likadana framskärmar på en S40 96-03 som på en V40 96-03? Jag har en V40 -96 som behöver byta skärmar. Jag tänkte försöka hitta begagnade.

Har det någon betydelse om skärmen är med eller utan list?
De skärmar som sitter på bilen nu är med list, alltså såna här:
http://www.returbilen.se/PICTURE/229249-4-img_0004.jpg

De utan list ser ut såhär: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... vo_V40.JPG

Någon som vet om det har någon betydelse?
Senast redigerad av 1 th6, redigerad totalt 0 gånger.
av julisgranis
Det är bara köra på, det som skiljer V40 och s40 är bakdelen, typ ett förlängt tak och lite grejer på bakvagn. Den där plastlisten har jag ingen aning om, kan tänka mig att du kan ta av den på din gamla skärm och sätta på din nya om du vill ha den. Är väl klistrad eller fastsatt med clips eller nåt.

Fast det stämmer inte riktigt det du säger med årtalen 96-03. fas1 och fas2 har olika framskärmar. Brytningen sker någonstans vid -00.
av nonplus
Det är samma skärmar,iaf inom samma Fas modeller.
Den listen du menar,är det den i skärmkanten?
Har för mig den är limmad bara,så den kan du dra loss & limma fast på nya skärmar om du vill.

Hade en V40 jag bytte ena skärmen på,var svårt att hitta bra skärmar till bra pris.
I min S40 jag har nu,fanns knappt nån nederdel kvar,men med lite lek med svetsen & lite plåt så fick jag skapa nederdelarna själv..duger till vinterbil iaf )
Användarvisningsbild
av Pinguen
V40/S40 har samma framskärmar som sagt.
Jag har en V40 -99 som jag köpte nya framskärmar till från en -03 och det "passar" men inneakärmarna är inte samma så se till att ta dom också om du tar skärmar från en -01 och nyare. Sen är inte blinkersna inte samma heller.. Men dom passar också från en nyare bil.. Tog ett tag innan jag fick ihop allt men du har jag bredare skärmar och snyggare blinkis ;)
Användarvisningsbild
av Hasse53
Jag har en 99:a V40 med upprostade framskärmar. Funderar på att göra samma sak som "Pinguen", dvs köpa begagnade skärmar från en fas 2 och montera dessa på min fas 1. Det är ju lättare att få tag på fräscha delar från fas 2 och sen är det ju alltid kul att modda lite.....Men hur mycket behöver man egentligen byta? Hålen fram mot undre delen av fronten ser annorlunda ut(kollat på lagabasen.se) och sen har vi ju blinkers och innerskärmar.
Användarvisningsbild
av Pinguen
Alla fästen stämmer inte riktigt.
Jag fick nog skita i två skruvar har jag för mig, men det sitter ändå.
Blinkerserna stämmer inte heller mellan fas1 å fas2, fas2 blinkersna är längre så dom måste du också ta.
Sen fick jag aldrig tag i fas2 inneskärmar men jag tog två st inneskärmar från fas1:an å byggde om så dom passade.
Användarvisningsbild
av MartinS
Alla S/V40 96-00 har samma skärmar, och alla S/V40 01-04 har samma. Det som skiljer är framförallt vid blinkersen där 01-04 har en större blinkers.
Användarvisningsbild
av Nightmare89
MartinS skrev:Alla S/V40 96-00 har samma skärmar, och alla S/V40 01-04 har samma. Det som skiljer är framförallt vid blinkersen där 01-04 har en större blinkers.
Räknas inte 00 till fas2?

Mecka ur instrumenteringen och mailade några[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]