Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LinaV40
Hej, dottern har vår gamla v40, årsm 98 med 1,6 motor o gått 11.000 mil. Den har tidigare stannat någon gång per år när den är varm, speciellt vid vänstersväng (!) och startar direkt igen. Nu är hon i England med bilen o plötsligt stannar den vid både höger/vänster sväng o backe och startar direkt igen. Inga kontrollampor lyser innan den stannar. Hon kan naturligtvis inte meka o kolla bilen själv, och skicka en ung blond svensk tjej till en Engelsk bilverkstad för allmän felsökning kan bli hur dyrt som helst. Har läst så mycket jag kan på olika tråder, men är det någon som har ett avancerat tips som jag kan vidarebefordra?
av S6024t
kolla om det finns felcoder först.kan även vara katten som börjar att falla i bitar,sätter sig på tvären i katten o stryper motorn,varit med om det på en s40,även några som blivit inlämnade på jobbet och"den går konstigt"..slå/sparka på katten,skramlar det i den då så har du nog hittat felet.
av danny1
Hej, de finns ett forum in the uk some har medlemmar som kan hjelpa henne.
Think its better if I write in enlish I cannot remember how to write in Swedish anymore :)
I'm based in the uk and I know members all over the Uk that could recomend a garage.

So depending where in the Uk she is, personally I'm in Bournemouth and I have a few friends in London, Essex that know thier way around S40/V40's and where to get second hand parts from if the car would need anything.
But a second hand fuel pump would not coast more than 300 kr and takes 15 min to change

danny
Tack för snabba o bra tips. Jag skall vidarebefordra dessa till henne.

Danny, she lives in Bath, Somerset. U wrote that U might ave friends or contacts. What's the wwww-adress for english Volvo- forum that U had in mind?

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]