Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

bytte sensor idag på insuget..felkoden som fanns var p0237 senson på intercolern..men det visade sej att jag hade förväxlad dom när jag skiftade tillbaka dom i lördas..men den som satt på insuget flyttade jag till intercolern...vips så var felkoden borta.men vi få se imorn då när jag kallstartar bilen..men tror redan nu att det funkar..bilen gick mycke bättre kändes som jag hade fått tillbaka mina hästar i motorn men vill tacka CBDK redan nu för hjälpen..hade nog inte fixat detta själv..
Då är det bekräftat av verkstaden, det var sensorn som var boven även i mitt drama! Dock fick jag inte verkstadskillen att gå med på att det vara samma sensor både på intercoolern och insuget för så stod det inte i volvos katalog.....:-)
kallstartade bilen idag och den gick som en klocka
skam den som ger sig! göött!
denna tråd kommer nog läsas av många för vi har väl gått igenom det som går:)
vill själv tacka alla å särskilt CBDK som hade lösningen denna gång!

mvh bengt
Tjena.
Jag har följt denna tråd länge och till sist har jag också löst problemet tror jag iaf som jag mistänkte för länge sen om det var fel på sensor eller givare som liknar magnetventilen och som sitter på intercooler. Är den inkoplad med 2st vakum slangar och en strömkabel??? Kände på den i sommras och den tickade inne och det kände jag med fingrarna också. Tänkte att det är normalt. Körde till skrot idag och köpte en sån begagnad. Bytade den och nu går motor mycket lungnare och är inte nervös längre och det viktigaste är att den dör inte längre vid frikopling eller vid rött ljussignal. Finns det ännu en sensor någonstans eller är jag ute och cyklar :). Finns det bilder på de två sensorer som man kan byta med varandra???
Mvh
Senast redigerad av 2 gaggi77, redigerad totalt 0 gång.
Hejsan
Det er da bare skønt at høre der er så mange der har glæde af mine erfaringer.
Hvis man vil se hvordan sensoren ser ud så søg på ebay.de efter Volvo 9125462 eller Volvo ladedrucksensor eller Ladedrucksensor 0 261 230 029 VOLVO
Hilsner
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front