Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av christer.d
vetenskaplig fakta

det finns några som tycker dom har bra värme
Men här i norr säger till och med volvo bilförsäljare att v40 inte har lika bra värme som övriga volvon
jag tycker dom är ärliga säljare.

har du varmt i din v40 se glad ut det finns dom som säger att den är varmt?? ?:-/
Men prova en v50 så känner du vilken värme.
av Lazy
christer.d skrev:vetenskaplig fakta

det finns några som tycker dom har bra värme
Men här i norr säger till och med volvo bilförsäljare att v40 inte har lika bra värme som övriga volvon
jag tycker dom är ärliga säljare.

har du varmt i din v40 se glad ut det finns dom som säger att den är varmt?? ?:-/
Men prova en v50 så känner du vilken värme.
christer.d
Varför bytte du märke, när du verkar gilla V50?
Användarvisningsbild
av johnnype
Onödig tråd, ja!

Ge mig grund för den vetenskapliga fakta som då skall finnas! Finns det en produktfix från Volvocars du kan visa upp?

Enda orsaken att jag gav mig in i tråden var för att försöka visa här att 10 personer på ett forum inte nödvändigtvis utgör ett produktfel på en hel serie!

Själv har jag ingen förkärlek till x40 utan kör även andra bilar med glädje dock så har ingen varit så mycke bättre i värme avseendet att jag blivit besviken på x40in! Ni som har det kanske kör med "fel" eller trasig termostat?

Det fanns ju en referens i början av tråden att ECC panelen blinkade som en julgran, det innebär ju att det finns ett fel på den. Borde man inte kolla upp felkod och reparera iställe för att klaga på att det är kallt i bilen? :idea:

Nej, jag har kört v50/v70/v70n och alla har varit behagliga så även v40. Men säger ni att det är kallt i v40 så får jag vel tro på det och komma ihåg att frysa lite nästa gång jag tar den bilen. :roll:
av christer.d
Onödig kan det vara men så är det
Men det måste ha klämd mång på lill tån
Sen en sak du säger att du kört v50 v70 och inte märkt skillnad :)
:roll:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Själv tycker jag inte tråden är onödig så länge diskussionen hålls på en saklig nivå.
Sen är det ju intressant att alla upplever värmen så olika.
Jag har haft två olika bilar. En Volvo 240 -83 och min nuvarande S40 -01 och ärligt talat så var nog värmen bättre i 240n.
Men det är ju inte så att man sitter och fryser direkt.
av Willis
christer.d skrev:Onödig kan det vara men så är det
Men det måste ha klämd mång på lill tån
Sen en sak du säger att du kört v50 v70 och inte märkt skillnad :)
:roll:
Varför ska det ha klämt någon på lilltån? Ska folk tycka: "Fan jag köpt fel bil för att någon på ett forum tycker att hans förra V40 Fas 1 hade taskig värme, fast jag älskar ju bilen ändå!"

Folk tycker olika och that's it. Finns inte mycket mer att göra åt det. Den som älskar sin bil men får vänta 2 minuter till innan det blir skållhet i bilen tror jag inte bryter ihop totalt.

Vad är själva grejen med tråden? Få folk att erkänna att dem "kanske" tycker värmen i sin bil "kanske" är lite dåligt, fast den är bra ändå?

Christer, vad vill du göra åt värmen då i en bil du inte längre äger?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]