Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Nej ingen pysventil på dessa motorer, vad är det som får dej att tro att wg klockan är trött? Magnetventilen eller ett läckage kan ju lika gärna vara felet kolla ordentligt först, det kan ju tom. vara katten som börjar bli dålig och håller mot för avgaserna.
Vet inte om det är bättre att skruva lite på armen på wg-n än att pysa/strypa detta funkade på dom gamla rödblockarna men är inte så bra på dessa bilar som ju har vitblockare.
av zoder
Magnetventilen är bytt för nån månad sedan då den var kass.. Laddtrycket höjdes då från 0.5 till ca 0.7.
Är det lätt att skruva av katten om man har tillgång till bilhiss, och vad är lättast att felsöka? katten eller wg...
Att skruva på wg-armen är nog ingen större chans då den är bra rostig :)
Förslag?
Gör såhär.

Koppla ur kontakten på magnetventilen. va får du då för ladd? bör vara 0.5 om inte så har du förmodligen ett hål i nån slang. Kan ju säg att jag bött alla mina slangar eftersom att jag tappa tryck. kunde inte ens se att det var fel på dme men hjälpte å fick rätt ladd igen.
zoder skrev:Då vart testet gjort och jag kom bara upp i 0.35 bar.
Vad föreslår du att jag börjar med? Byta alla slangar som går till magnetventilen?
Då läcker det luft= För du har väll inte pillat på wastegaten? Byt alla 3 slangar som går från turbon å se om det hjälper.
av rudarmy
Nightmare89 skrev:
Vad föreslår du att jag börjar med? Byta alla slangar som går till magnetventilen?
Då läcker det luft= För du har väll inte pillat på wastegaten? Byt alla 3 slangar som går från turbon å se om det hjälper.
el en tvärslut tryckklocka
rudarmy skrev:
Nightmare89 skrev:
el en tvärslut tryckklocka
Kan ju va det med dock tycker ja vi börjar med det billigare alter :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Tjenare alla !ny i forumet. Min älskade vita[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]

Varför byta? Där är ju beägg k[…]