Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har du testat att byta plats på tändkablarna och se om du får annan felkod? Bilen indikerar ju tändningsproblem så det är väl någorlunda troligt att det har med det att göra.

Bränsletrycket har dom säkerligen mätt upp fel, vid tomgång har du ju ett undertryck på ~0,6-0,7 bar vilket isåfall ger ett korrekt tryck på 3 bar vid atmosfärtryck. Jag skulle inte haka upp mig på bränsletrycket.
Däremot kan du kontrollera i vakumslangen till bränsletrycksregulatorn så du inte har soppa i den, har du det läcker den och bilen går dåligt när den är nystartad, men framförallt blir den svårstartad.

/Martin

/Martin
då blir det inte så svårt att byta den imorn...

tack

mvh Håkan

mvh Håkan
rudarmy skrev:Givaren sitter under slangen.Lossa slangen ovanför rinner ur lite vätska men inte mycket..
Sen kan det ha ärjat lite men plats finns för byte
Lycka till!

Mvh bengt
MartinS skrev:Har du testat att byta plats på tändkablarna och se om du får annan felkod? Bilen indikerar ju tändningsproblem så det är väl någorlunda troligt att det har med det att göra.

Bränsletrycket har dom säkerligen mätt upp fel, vid tomgång har du ju ett undertryck på ~0,6-0,7 bar vilket isåfall ger ett korrekt tryck på 3 bar vid atmosfärtryck. Jag skulle inte haka upp mig på bränsletrycket.
Däremot kan du kontrollera i vakumslangen till bränsletrycksregulatorn så du inte har soppa i den, har du det läcker den och bilen går dåligt när den är nystartad, men framförallt blir den svårstartad.

/Martin

/Martin

har testat att byta plats på kablarna samma felkod p0300 motor lampan blinkade imorse oxå har den inte gjort innan..att mekonomen mäter fel bränsletryck är inte bra..de borde dom kunna tycke man...men om inte givarbytet funkar så ska jag byta alla spolar och kablar nästa steg..ska man ha motorn igång när man kollar om bränsleregulatorn läcker?

\\Håkan
Nej, motorn avstängd och kall så att den skulle gå dåligt om du hade startat den. Så tar du loss vakumslangen från BTR och kollar om det finns bensin i den, minsta lilla så är den defekt, det skall vara helt tort i vakumslangen.

/Martin
fick en ny felkod idag P0171 System för magert, cylinderrad 1 Insugs-/avgasläckage, luftinblåsningssystem nu till frågan är det på cylinder 1 och var sitter cylinder? har oxå hört ett tickande ljud vid grenröret när motorn är kall men hittar ingen läcka
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]