Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av grusbus
Hittar inga skador m.m. men dock kan jag konstatera att toppen är skev. :-O)
När jag lägger en stål linjal över toppen så får jag en glipa i mitten, gissar att största avståndet ligger på 1mm.
Finns det någon chans att detta går att dra till rätta med ny packning & bultar :?:

BildBild
av grusbus
DTJ skrev:1mm, inte en chans. Byt topp.
Hade det lite på känn så jag ligger redan steget före :D
Har lämnat iväg toppen för mätning och ligger värdet inom toleransen så kommer den att planas, om inte så blir den utbytt.
Dessvärre kommer det nog ta ett tag att få detta hopmonterat då jag ska utomlands och jobba ett par veckor så jag återkommer med en uppdatering när allt är på plats igen.
av julisgranis
Måste ge dig cred för att du demontera toppen. Har själv gjort det och vet vilket arbete det är =)
av Dpblad
Jag tippar på att det blir planing och ett gott resultat i slutändan. Har också gjort detta själv och upplevt belöningen när det blir klart...
av benka1
julisgranis skrev:Måste ge dig cred för att du demontera toppen. Har själv gjort det och vet vilket arbete det är =)
Inget för dom som har problem med ryggen :-)
av julisgranis
Nej absolut inte =) Värst är det med bilar med långt motorutrymme. Får kramp i varenda muskel bara man ska byta bromsolja eller liknande :)
av benka1
:-O)
julisgranis skrev:Nej absolut inte =) Värst är det med bilar med långt motorutrymme. Får kramp i varenda muskel bara man ska byta bromsolja eller liknande :)
av benka1
benka1 skrev::-O)
julisgranis skrev:Nej absolut inte =) Värst är det med bilar med långt motorutrymme. Får kramp i varenda muskel bara man ska byta bromsolja eller liknande :)
Njo fast jag är lite äldre än dig tror jag-born 57 :D
av mwood
Jag har ingen kunskap om dina motorproblem men har tips på åtgärd av kylarslangen som för dig hade skrapats sönder. Detsamma hände på min s40 häromdagen. Allt vatten hann dock inte läcka ut o motorn o tempen va inga problem. Ersatte slangen med en armerad bränsleslang som sitter mycket bättre :-)

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]