Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zoder
Nightmare89 skrev:Kan ju va att klockan öär slut och inte orkar hålla tryck. då kan du skruva på den.

Enligt At så är det ganska vanligt att fjädern är dålig.. men det borde du inte ha när den gått så kort.
Jag har skruvat på min klocka då min är tvärslut å håller prisstryk.
Jag gjorde ett litet test idag då jag kopplade ur magnetventilen och provade köra. Det hände ingenting (den laddade samma som innan, 0.45).
Ligger svaret där? Att det är magnetventilen som är kass?

mvh
Användarvisningsbild
av sweddan
zoder skrev: Jag gjorde ett litet test idag då jag kopplade ur magnetventilen och provade köra. Det hände ingenting (den laddade samma som innan, 0.45).
Ligger svaret där? Att det är magnetventilen som är kass?

mvh

Ja, det kan det vara. Om du inte har något läckage alls så kan magnetventilen vara en orsak.
av zoder
Magnetventil bytt och det blev ett riktigt gött sug! :D
Ska ut och testa sen och mäta ordentligt hur mycket den laddar i varje växel, men nu när jag provade så verkade den inte ladda något i 1;ans växel (vågar inte dra 1an på höga varv). 2ans växel laddade den 0,5bar upp till 3000-5500 varv sen slutade den ladda helt. Först i 3ans växel kom sugen ordentligt då den laddade 0,9-1,0 hela gaspådraget. Samma på 4an.

Verkar värdena stämma någorlunda?
av DannePe
Min standard T4a fas2 laddade 0,9 i princip 2-5ans växel.
Hade en del laddtrycksproblem med steg3 som jag tillslut kunde härröra till en defekt avlastningsventil. Ventilen finns inte som reservdel till S/V-40 xx-04, men en random ventil till valfri Volvo med Mitsubishi agg funkar alldeles utmärkt....pris ca 2000:-.
av zoder
Jag tackar så mycket för all hjälp jag fått. Problemet är löst, dock fick jag ett nytt nu...=)
När jag trycker plattan i mattan i 3an (obs endast 3an) så hackar bilen när turbon går in. Kan detta vara tändstiften ellrt tror ni det kan vara tändspolarna?
av Mopar440
Äntligen!!!!!!!! :D

Bytte den sprillans nya MV som monterads av BSR, till en MV ifrån 850 t5 som en kompis hadde liggande, ock nu laddar den helt som den ska....1,1bar växel 1-3 ock ca 1,35 växel 4 ock 5! Kanon med en helt ny defekt MV - kunde ju inte vara den, då helt ny.............!? :-(O)

Tack för all hjälp - mycket tacksam! :-)-)
av zoder
Använder den gamla tråden igen för att få rätt på mina bilproblem....:)
Hur mycket jag än trycker på gasen så laddar den aldrig mer än 0,7 och jag vill ju komma upp i 1,0 som alla andra t4:or gör....kan det vara att tryckklockan(wg) har blivit slapp och kan man isåfall köpa en pysventil istället,(jag vet att det inte är omtyckt) men för att komma upp i orginal laddtryck då en ny klocka kostar 1000 kr.

Mycket tacksam för svar. :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Tjenare alla !ny i forumet. Min älskade vita[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]

Varför byta? Där är ju beägg k[…]