Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av RaggeNo1
Varit tyst ett tag, men jag har vårdat den lite grann sedan sist.

Nya bromklossar bak, kamrem/vattenpump ska bytas om en vecka och bromsproblemen jag har ska åtgärdas.

Har fått luft i systemet efter att vänster bak-ok började läcka.
Tydligen är detta en barnsjukdom på S/V40 att oken bak blir otäta i axeln till handbromsen.

Vänster ok är bytt och systemet är nu tätt.

Emblemen bak har tagits bort för en mer clean look och den inom kort sänkas och få tonade rutor.
Användarvisningsbild
av RaggeNo1
Nu har jag hämtat ett par sänkfjädrar till bilen.
Dock bara till framhjulen, men bakre är lättare att kapa om inte tålamodet till att leta upp fjädrar skulle finnas.

De ligger fortfarande inplastade och kostade.... håll i er..... 100kr :P

De ska monteras så snabbt jag får tid och då ska jag förhoppningsvis passa på att bygga lite avgas också.
Har hjälpt en polare med hans bil, så jag får hans flång nya Simons-dämpare (rätt stor modell) som betalning.
Så efter katten kommer det att vara 3" med en dämpare. Jag hoppas, med tanke på storleken, att dämparen ger ett komfortabelt ljud när man skjutsar familjen i bilen.

Kamrem och vattenpump byttes för en vecka sedan - hujedamig! Förbjud tvärställda motorer!
Jag har även köpt Biltemas H3-LED till dimljusena, men har inte monterat dem ännu.

Mer än så har det inte blivit =)
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]