Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Adambw skrev:Okej :/ vanligtvis klipper den även anslutningen till soppa pumpen med. Men nog om det. Hur koplar jag ur orginal larmet lättast?
Ingen aning borde finnas nån på forumet som vet?
Edit" verka gå genom ecu,n o troligast bara volvo som fixar det,fast ska jag va ärlig tror jag att det är nåt annat fel än larmet
borde finnas felkod på ditt problem?
Bränslepumpen är ny den går igång å funkar ger man den lite gas så dör fen å pumpen vill e gå igång relät till pumpen är bytt bränslefilter är nytt. När jag kollar trycket vid Railean efter bilen dött fina där inte ens någon soppa. Detta är inte värme relaterat eller tids relaterat. Den gör de när som. Finner ingen annan ide om vad det kan vara förutom möjligtvis att larmet kan bråka och klippa pump signalen
Adambw skrev:Bränslepumpen är ny den går igång å funkar ger man den lite gas så dör fen å pumpen vill e gå igång relät till pumpen är bytt bränslefilter är nytt. När jag kollar trycket vid Railean efter bilen dött fina där inte ens någon soppa. Detta är inte värme relaterat eller tids relaterat. Den gör de när som. Finner ingen annan ide om vad det kan vara förutom möjligtvis att larmet kan bråka och klippa pump signalen
Om larmet skulle slå på under körning då går vell ej startmotorn runt då du försöker starta om igen+plus att dioden på instrument brädan borde börja blinka,eller nåt?Tror mer på att ecu,n nitar eller nåt kolla kontakten o alla jordpunkter...
Då kan det va nåt glapp /dålig kontakt på styrningen till relä eller dyligt ,tändlås har vell någon matning dit skulle jag tro....
Spraya lite crc in i tändlåset o kolla säkringarna finns en för soppapumpen kan vara dålig kontakt mellan relä...
Bästa är om du har en haynes handbok o kolla krets schemat tändlås säkringar relä soppapump mm ??:-/
Går att låna på bibblan(handbok).
benka1 skrev:
rudarmy skrev:ett skottfrån höften då:) kamaxellgivare som TS hade problem med..
Lägger soppa pumpen av om kamaxeln givaren krånglar?
nä du har helt rätt, motorn ska funka även om den är glapp/trasig..

hade vevaxelgivaren i tanken först ,men ändrade mig.. visade sig att jag tänkte tvärtom!
tror "rådlös" beskrev detta nånstans, nått om tänd å bränsle ej ges signal om det är glapp/trasig vevaxelgivare
men jag har ej mer förslag så lycka till:)

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]