Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av benka1
blade997 skrev:edit: tog inte hela btr utan ändast "nedre delen"
Alldeles rätt man byter bara underdelen slipper o jävlas med slangen som är gjuten ..
Kommer det bensin så är den väck - Hoppas hoppas det är felet :D
av blade997
hittils ser det väldigt lovande ut! i morse då jag provstartade var det inga problem alls! :D jag är en lycklig man hittils :lol:
verkar ju inte vara nån större skillnad på dom,eftersom tycker fortfarande effekten är exakt lika, kan ju vara iofs att det inte håller trycket, men ska beställa ny för behöver ju den till min andra v40 som jag måste laga i skick nu å försöka sälja åt nån stackare...
men tills vidare tackar jag för all hjälp, och har ju fått bytt en hel del delar på bilen nu :lol: till all lycka så behövs inte lmm tydligen bytas, e ju överlägset dyrare del
av blade997
bilen går hur bra som helst, inga problem alls...MEN motorlampan började lysa igen, men inte haft möjligheten att kolla felkoden ännu..
nu hoppas jag ju på att btr från min 1,8 inte är kompatibel med 2,0T så är bara det som är felet! vore ju logiskt den inte är samma då det är olika motorer..
har inte beställt ny ännu eftersom den går prickfritt, men blir väl till att se om man skulle hitta delen nånstans för en bra peng...
är det inte det nu, så börjar jag ge upp snart
av benka1
blade997 skrev:bilen går hur bra som helst, inga problem alls...MEN motorlampan började lysa igen, men inte haft möjligheten att kolla felkoden ännu..
nu hoppas jag ju på att btr från min 1,8 inte är kompatibel med 2,0T så är bara det som är felet! vore ju logiskt den inte är samma då det är olika motorer..
har inte beställt ny ännu eftersom den går prickfritt, men blir väl till att se om man skulle hitta delen nånstans för en bra peng...
är det inte det nu, så börjar jag ge upp snart
Bilbolaget tar 1,200:- till 2,0t/1,9 t4 samma kostnad som att beställa på nätet,slipper frakten !
Borde vara lägre tryck i 1,8:ans brt,blir det fel kod på belastning eller dyker lampan upp si så där bara?
av blade997
den börja lysa bara si sådär, den t.o.m slockna av sig själv en kort stund (ca 10 mil) men sen kom på igen bara sådär..alltså inte under belastning!
logiskt sett torde dom vara olika jo, så mitt hopp är ju till det nu, så måste nog beställa ny!
kan ju tillägga bor i finland så lite knepigare att besälla från swe :roll:
av blade997
ja felkoden hålls bort en god tid om man nollar den! men fortfarande den går för magert, men letar efter ny btr till en 2,0T nu och hoppas det löser sig med det...
MEN nu till nästa bil och problem, börja smått se på min v40 1,8 aut -99 ikväll, och felkoderna p0102 och p0113, kan dessa ha att göra med lmm???
den gick prickfritt i typ 5 minuter sen blev tomgången helt tokig varva upp och ner...tomgångsmotor tror jag inte det är eftersom jag bytt den å prövat med en annan men ingen skillnad...
finns det tips på var man ska börja? gissar lmm men osäkert

alltså, torde ju stå för detta
P0102 Luftmassamätare/luftmängdmätare - låg insignal Ledningar kortslutna till stomme, luftmassamätare/luftmängdmätare, motorstyrdon

P0113 Temperaturgivare för insugsluft - hög insignal Kretsbrott/kortslutning till plus, stomledning defekt, temperaturgivare för insugsluft, motorstyrdon

men som vanligt är dessa felkoder politiska svar och kan ju vara i princip vad som helst
av blade997
pröva putsa lmm med crc idag på min 1,8, såg lovande ut till först, men nä :evil:
dock verka det som om bara felkoden 0102 kommer upp nu så en bort 1 kvar!
vägrar sälja den som skrotbil då den är helt ok skick men går ju inte speciellt bra...men dilemmat är ju vill inte lägga pengar på den heller då jag ska sälja den om det går...tips????
av blade997
just nu hatar jag gamla bilar, borde vara splitterny hela tiden...
var å besikta min 2,0T idag och visa sig BÅDA backfjädrarna var söndriga :evil:
så beställt nya, men är det mycket jobb att byta? vore ju enkelt om volvo hade styv bakaxel men nejdå, problemet är väl lite vet inte riktigt var jag ska hitta övre fästet på stötdämparen???
nån som har erfarenhet och tips???
p.s motorlampan började lysa idag igen med samma felkod som alltid, blir galen :shock:

Nej precis märkte det. Nu är den bytt oc[…]

Xc70 aut Vxlåda awd d4 2016

Långskott Prova att slå ac’n , o[…]

V50 T5 oljeförbrukning

Först o främst den kräver inte a5/[…]

Jaha men om man tar bort bara laddaren, kommer d[…]