Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rudarmy
#809425
Du mäter ju luft som vanligt med lmm= du pyser ej som pysventil..men visst går du högre än rekommenderat laddtryck så går saker sönder..
Jag körde med denna 2år med mitt steg 4 2.0t utan några problem..
av zoder
#810126
Hej, Jag upplever samma problem som du har.
Jag har dock en s40 t4 -00 som laddar 0,45 bar vid fullt gaspådrag. (T4 ska ladda mer än detta?!)

Jag har läst mycket om att det kan vara magnetventil men också tryckklocka som kan fela..
Finns det någon på Skånes västkust som hade kunnat ta en titt på min bil?
av zoder
#810215
Bara för att kolla så jag förstår grunden.
Jag kopplade i laddtrycksmätare häromveckan, Bild
Enligt andra forum är det rätt slang?

Sen snackas det om att skruva några varv på "wastegaten", är det denna eller är det tryckklockan? Bild

Tacksam för svar.
av Jonas_latt
#810435
zoder skrev:Bara för att kolla så jag förstår grunden.
Jag kopplade i laddtrycksmätare häromveckan, Bild
Enligt andra forum är det rätt slang?

Japp rätt slang. Vad laddar din när du kopplar ur magnetventilen?

Sen snackas det om att skruva några varv på "wastegaten", är det denna eller är det tryckklockan? Bild

Tacksam för svar.
Japp rätt klocka. MEN man ska egentligen inte pilla med detta om den inte är fel. Och det vet du egentligen inte?!
Svårt att tro att den skulle ha ställt om sig så pass mycket så bilen laddar 0.45
Användarvisningsbild
av Nightmare89
#810985
Kan ju va att klockan öär slut och inte orkar hålla tryck. då kan du skruva på den.

Enligt At så är det ganska vanligt att fjädern är dålig.. men det borde du inte ha när den gått så kort.
Jag har skruvat på min klocka då min är tvärslut å håller prisstryk.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Tjenare alla !ny i forumet. Min älskade vita[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]

Varför byta? Där är ju beägg k[…]