Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gör en liten uppdatering här bara för att bilen just klarade besiktningen och inget återbesök behöver göras,
dock rekommenderar dom att jag byter vindrutetorkare. (Lite charmigt med originaltorkarna)
Framöver så kan det vara bra att byta glasen på blinkers då tydligen den orangea färgen blivit blek med åren.
Även polering och vax rekommenderades :P
TheDriftKing skrev:Skojar du med mig m priserna? Är biltema så mycket billigare än mekonomen?
Där kostar bara bromsarna bak ca 1400 i inköp.
Biltema är vanligtvis billigare än Mekonomen när det gäller bildelar. Men Mekonomen är i sin tur ofta billigare än "originaldelar" på märkesverkstäderna. Delar på Mekonomen är ofta detsamma som på märkesverkstäderna men utan bilmärkets logo.

Vad gäller t.ex. service och reparationer på märkesverkstäder är det enligt min uppfattning dyrt. Fick prisförslag för service och lite reparationer
på en märkesverkstad, skulle kosta över 9'000 kronor för arbete och delar medans på en lokal verkstad kom jag undan under 4'000 kronor. Sedan kan man tänka på vad som ska göras med bilen när man väljer verkstad.

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]