Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Agne
Så då var problemet löst. Det visade sig att när bilen var in på volvo för två år sedan, så hade de byt ut transistorn mot en resistor.
De gjorde då att när jag tog ut den felaktiga delen och ersatte med en annan felaktig så uppnåddes inte önskat resultat. Men det hände absolut ingenting pga att reläet som sitter ovanför säkringsboxen inuti bilen på vänstersida och matar ström var total slut och ingen ström kom till vare sig fläkt eller transistor.
När nytt relä var på plats och en transistor satt där den skulle, så fungerade allt väldigt bra, förutom att de inte kom någon värme....dit med den tidigare inköpta ecc:en och allt med klimat anläggningen är helt perfekt. :D
Men det går troll i bilen, så nu drar tutan igång när den vill, men där har jag bara ryckt säkringen tills jag orkar börja med det. :-O)
av julisgranis
Va? bytt ut transistorn mot en resistor? Det är ett effektmotstånd som sitter där. Menar du att de lödde bort effektmotståndet och satte dit en resistor med konstant motstånd? Förstår inte riktigt, volvo byter antagligen hela enheten och då får du säkerligen samma effektmotstånd som redan satt där.
av Agne
De hade bytt ut hela modulen, så i stället för en transistor så satt det en resistor, inte undra på att fläkten inte gick att reglera. Så nu mer kör jag inte längre till någon märkes verkstad, för jag är ingen bilmek och jag tror inte han som gjorde arbetet på bilen var det heller.
av Vincent
Så här ser min ut på 2003an... bytta f*net... men hell no, samma sk*t. Det är något annat som strular... kan vara ECC-panelen som en del misstänker med tanke på det finns troll i värmen (slår på när den vill). Vart hittar man en ECC panel för under en tusing?
Bilagor
2014-07-17 09-42-12.png
2014-07-17 09-42-12.png (897.97 KiB) Visad 263 gånger
av bsba
Jag har en ECC-panel någonstans till en s40 T4 -01
Beg. fungerande och är i bra skick. Hör av dig om du är intresserad så försöker jag leta reda på den i gömmorna.
av Vincent
Har rengjort sensorn och slangen. Tror att tempen är jämn, känns så iaf. Dock lever det fortfarande troll i fläkthastigheten. Kan det vara ECC panelen? Vill gärna prova om det är den eller, någon som är villig att låna ut en?

En hundring för prov kan erbjudas, sen kan jag köpa loss om min gamla ECC panel är CP.

KORR: Tack för ECCn! Problemet är löst nu! Så ett stort tack!

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]