Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tommty
gaggi77 skrev:Har en S40 2,0T som jag köpte som ny 2003. Den drog 11 liter i stan med original filter men sen efter 2 år bytade jag filtret till öppet och då sänkte den stanförbrukningen till 9,5 liter...det är en fördel! Jag kände att bilen fick mer kraft på högre varv...andra fördel! Sportig ljud...tredje fördel! K&N öfilter med oljan på, behöver aldrig bytas bara tvättas...fjärde fördel. Fick aldrig problem med öfilter... Skulle rekomendera till alla att byta till öppetluftfilter...den originala är billig och gammal :lol: Vi ska använda oss av nyare teknik inte gamla... :P
haha, sportluftfilter sänker bensinförbrukningen med 1,5 L/100 km.

den var ny.

stod det på kartongen att den ger +40 hästar också?

tror nada personligen om sportluftfilter, enda den kan göra är ett pysljud.
av benka1
kör med ett biltema öppet filter sen i somras inga problem ännu ialla fall-gjorde dock rent med ett special rengöring innan(lmm)!
Såg att biltema kommit ut med nya filter,fast måste dränkas med olja verkar det som ska i alla pröva det som är längre är ju så billiga filter
helt sjukt!
Om jag byter 2-3ggr om året så är priset för det att inandningsluften till motorn borde va bättre än nån gubb körd motor som byts varje gång servicelampan lyser,he he!
Sen tror jag orginal luft box hämmar luft intaget-det är ju bara o kolla på konstruktionen av den -bästa är vell att bara köra helt öppet utan filter!ha ha
Sen kan man vell dra en slang direkt från fronten till öppna filtret?
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]