Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

min visar -0-6 när jag står stilla å går max upp till -0.3 när jag kör på som satan
MAXA bilen en gång gick i 225 men inte faan blev det mer på mätaren den kom upp till 0
Sen pendlar dne inget snabbt kan gassa på som satan å växla 3 4 gånger utan att skiten rör sig vad kan det bero på?.
Sen så undrar jag fall det har någon betydelse hur jag dragit luft kabeln eller måste den ligga på nåt spes sett för att bli bra?. Sen så blir jag inte klok på var jag ska ta strömmen det går inte från sig taget så tog från skiten under lufttillförsel på höger sida vid dörren dock så funkar inte blinkersena nu äter den den strömmen eller?. Kopplar jag på nån annan där så funkar inte belysningen i instrumentbrädan ?:-/ ?:-/ ?:-/ ?:-/

Behöver hjälp
När bilen är avstängd ska den stå på 0. När du startar den och den står på tomgång så ska den stå på minus då det är vakuum i slangen. Trycker du på gasen så bör den gå upp till 0 och en bit över det om den laddar som den ska.
Du har förmodligen kopplat in laddmätarslangen på fel rör i motorrummet alternativt att det inte är tätt.

Strömmen kan du antingen skarva ihop med tändningen eller ta ström ifrån stereon.
s40mannen skrev:När bilen är avstängd ska den stå på 0. När du startar den och den står på tomgång så ska den stå på minus då det är vakuum i slangen. Trycker du på gasen så bör den gå upp till 0 och en bit över det om den laddar som den ska.
Du har förmodligen kopplat in laddmätarslangen på fel rör i motorrummet alternativt att det inte är tätt.

Strömmen kan du antingen skarva ihop med tändningen eller ta ström ifrån stereon.
typ från en högtalare eller?

Hm nä e jävligt säker på att jag tog rätt
Bild

Har tagit samma slang som han det finns ingen annan där under *___* :| :|
Hallå

Har du inte fixat än laddtrycksmätaren :D
Vilken mätare köpte du? Max 1,5 bar eller 2 bar? Du klippte väl slangen där som på bilden jag skickade till dig och satte dit T-kors med passande slang in i kupen :?: Se till att slangen är inte klämnd någonstans så att trycket inte orkar komma riktigt fram till mätaren. När motor jobbar på tomgång så visar mätaren minus men när du trycker på gaspedalen så orkar den bara upp till 0 alltså! Sen när du kör och trycker plattan i mattan då visar mätaren 0,1 0,2 0,3 0,4 0,5 bar, där stannar den tyvärr :lol: men med steg 1 klätrar det upp till 0,9 bar :mrgreen:
Strömen tar du från stereon där bak men inte från högtalaren :!:
Vad ska bilen ladda orginal ? Min laddmätare står på 0 avstängd men står bilen på tomgång så står mätaren i botten om jag gasar sticker den iväg till ungefär -2 om jag kör och trycker på fullt så laddar den 0,4 ca. Förra ägaren har kopplat ihop återcirk dumpen med laddtryckmätaren i T-korset Kanske ska vara så?
Skulle fråga dig s40mannen en sak !
Du har en S40 2,0T steg3. Jag har steg2 på min 2,0T men när jag satte 3 tums JTavgassystem från turbo då började motorlampa lysa! Har du problem med lampan? Eller måste jag ha programvaran för steg3 som inte finns på BSR!!
Jag blir faan tokig nu gick den jävla T ventilen i delar :evil: :evil: :evil: INGET!!!!! funkar :cry: :cry:
Bild

Så ser den ut kan jag ha kopplat slangarna fel på den den me mätaren ska väll sitta på sladden till mätaren väll?
Byta Oljeledning Turbo D4164T

Jag är i samma läge. Hur gjorde du?

Laddtrycksventil blir jättevarm

Nej det har jag inte kollat! Ska kolla det! Men d&[…]

Det brukar samlas en massa "bös" (l[…]

Dolda Vinkeln...

Det förklarar saken 🥴🫡