Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Grovsnus
Det där med dåliga bilar från Holland ligger väl kvar från 80-talet och när Rem-Johan byggdes?
Bilen som gick lika fort bakåt som framåt, efterhand har det ju finslipats samt att konkurensen fått kvalitén att spela in när det gäller att sälja.

För övrigt, ser någon en 145 express får ni messa mig, nu ska det skapas projekt, växte upp med en sådan på 70-talet. :D
Användarvisningsbild
av Tomas88
svenswe skrev:Jag är nöjd med min V40 -00 13000 mil, förutom att 3:ans växel hoppade ur härom dagen och sedan går det inte att lägga i någon växel igen. Men men , jag var under idag och felet sitter i växelreglaget, jag skulle behöva hjälp. Är det någon som har eller kan skicka mig en sprängskiss eller demonteringsanvisningar på mittkonsolen och växelspaken inne i kupén så vore jag väldigt tacksam. jag hade en S80 2.9 -99 innan, V40 är betydligt billigare att meka med än S80:n. Ibland saknar jag den tysta snabba bilen, men va tusan V40 passar min plånbok bättre.
Är nog bättre om du startar en ny tråd om ditt problem. Men roligt att du är nöjd med bilen iaf. :)
av roberte
Har aldrig varit en volvofantast, men är nöjd och belåten med vår S40 1,8i -99.

+ Åkkomforten är bra. Man sitter skönt, även på långresa.
+ Känns stadig och trygg på vägen, inget otäckt vinglande
+ Bränsleförbrukningen är låg, har ju som sagt 1,8i motorn. Den är inte bäst på alla punkter (långt ifrån) men den är snål och tillräckligt kvick och alert.

- Ingen familjebil. Vi har ett barn och då funkar det. Men när blir det fler måste vi byta upp oss. Bagaget är för litet för att rymma barnvagn och annat som man har med sig. Och de gånger man har någon mer med sig blir det genast trångt i baksätet.
Användarvisningsbild
av marie71
I somras bytte jag bort min Ford Focus -03 mot en Volvo S40 2.0T -00 - är hur nöjd som helst!! :-)-)
Har visserligen varit några mindre fel, men sånt hör ju till när man avverkar en hel del mil :)
+ Skön komfort
+ Bra tryck (trots att den snart har 10 år på nacken)
+ Inte alls dyr försäkring och skatt
+ Bra utrymme i både cupén och bagage

- Börjar krypa fram lite rost
- Lite törstig ibland (men det beror nog på den tunga högerfoten ;)
- 4-bultad fälg - varför, varför, varför??

Har även tidigare haft Volvo, en 162 -69 och en 242 -79, och trots åldern på dom bilarna så har de tickat och gått klockrent. Aldrig varit några större problem.

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag tror också att allt är precis som d[…]

Om du orkar kan du leta i sprängskisserna p&a[…]