Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Becca
Nu har jag lämnat in bilen för jag kan ju som sagt inget om bilar och problemen blev värre med ryckig körning och konstiga ljud.

Verkstaden bytte kamrem för det var dags, för övrigt tyckte de bilen gick bra, dock behövs bromsarna bytas bak snart. Jag tänkte att det kanske var kamremmen som gjort bilen konstig men efter ha läst här om det så verkade inte som den ställer till problem förräns den pajjar. Iallafall. Jag satte mig i bilen och visst bilen går bättre, men alla de konstiga ljuden är kvar.

Att bromsklossarna behöver bytas bak kan ju inte ha med ljud som kommer fram i från att göra. hm någon som vet då vad dessa ljud som tydligen bara jag hör kommer i från.? Låter mest när man gasar, rasslande, bubblande ljud
av Kojje
Låter som att du skall be någon titta på så att grenrörsbultarna är åtdragna ordentligt inte helt ovanligt att dom släpper lite och då får du ett rasslande ljud.Kan även vara katalysatorn som rasslar.
av juste
Becca skrev: Att bromsklossarna behöver bytas bak kan ju inte ha med ljud som kommer fram i från att göra. hm någon som vet då vad dessa ljud som tydligen bara jag hör kommer i från.? Låter mest när man gasar, rasslande, bubblande ljud
Bubblande ljud kan jag också höra ibland. Jag antar att mitt bubblande är när "köldmediet" i luftkonditionering förflyttar sig, men jag har aldrig märkt att det skulle ha något att göra med hur mycket man gasar.
/peterj
Användarvisningsbild
av tompa76
Så bilen blev bra nær du bytte rem låter kostigt ...Var læmnade du in bilen ?

Før mej låter det som " Lurad "

Men jag kan ha helt fel ,
av Gandalfi
Jag tror inte du har blivit lurad, att det förr eller senare skramlar lite här och där på nio år gamla bilar är ju inget konstigt. Det är bara att leta upp skramlet, spänna eller byta delar. Ett tips är att köpa Haynes meckarbok för S/V40, den är guld värd om man inte är ett proffs i garaget. Om inget annat så kan man lokalisera delar och se vad olika delar heter.
av ThereseH
Hej!

Läste ditt inlägg och tyckte det påminde rätt mycket om problemet jag hade med min v40 som var en jävla härva att reda ut! Du kan ju läsa tråden om problemet inte är löst och se om du känner igen symptomen. För mig så kom och gick problemet lite i början och så hjälpte det att stänga av bilen men det förvärrades så pass så att bilen inte gick att köra tillslut eftersom verkstaden inte lyckades hitta problemet.

Hoppas det löser sig!

/En annan bil-nolla till tjej :-DD

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!