- sön 03 jan 2016, 21:29
#1034104
Jag har förespråkat eco-driving.
Sedan har jag opponerat mig mot myterna och okunskapen runt E85 och att köra bensinmotorer på E85. Men det är en helt annat ämne vi kan diskutera i en annan tråd. Faktiskt, har diskuterats i många trådar tidigare. Det är därför jag säget "utan spaning - ingen aning". Jag hade till exempel inga problem med att varva 6000rpm med den etanolkonverterade Peugeoten jag hade, den rasade inte för det... Jag gjorde det ganska ofta dessutom eftersom jag har bly-fot.
-)
Men den körstilen är ju inte speciellt ekonomisk. Det var därför jag föreslog eco-driving och nu i andra hand: byt till en bil med mindre motor. Jag har kört min s60r från Örebro till Kista ToR på 0,76. Men det kräver att man tar det förbannat lugnt.
rudarmy skrev: Har jag förstått dig så tycker du:Då har du inte förstått mycket alls.
Tanka E85.
Koppla bort tryckklockan så turbon inte laddar.
Sen hålla nere varvet under 4000 så spridarna hänger med
Jag har förespråkat eco-driving.
Sedan har jag opponerat mig mot myterna och okunskapen runt E85 och att köra bensinmotorer på E85. Men det är en helt annat ämne vi kan diskutera i en annan tråd. Faktiskt, har diskuterats i många trådar tidigare. Det är därför jag säget "utan spaning - ingen aning". Jag hade till exempel inga problem med att varva 6000rpm med den etanolkonverterade Peugeoten jag hade, den rasade inte för det... Jag gjorde det ganska ofta dessutom eftersom jag har bly-fot.

Men den körstilen är ju inte speciellt ekonomisk. Det var därför jag föreslog eco-driving och nu i andra hand: byt till en bil med mindre motor. Jag har kört min s60r från Örebro till Kista ToR på 0,76. Men det kräver att man tar det förbannat lugnt.
"When the going gets tough, the Tough get duct-tape..." Dr. Mabuse, SFN
Skeptic Friends Network och Etanol.nu
Att mäta är att veta...
Skeptic Friends Network och Etanol.nu
Att mäta är att veta...