Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

va å små pillade lite med bilen idag igen. hade ur kopplad styrboxen över natten och nu startade bilen med en gång. men när den fick lite trottel så dog skiten. provade att kranka runt motorn utan resultat. prövade även att öppna ventiilen på railen för att se om den hade något tryck vilket den inte hade. sen när jag märkte detta la jag även märke till att pump fan inte ville gå när ja vred på tändningen.

kan tilläga att jag även hade lambda sonden urkopplad och de gav ju samma resultat när man lägger på lite gas. pumpen är i princip helt ny och varför vill den bara funka ibland ? kommer snart göra en onödig grej med bilen :evil:
Adambw skrev:va å små pillade lite med bilen idag igen. hade ur kopplad styrboxen över natten och nu startade bilen med en gång. men när den fick lite trottel så dog skiten. provade att kranka runt motorn utan resultat. prövade även att öppna ventiilen på railen för att se om den hade något tryck vilket den inte hade. sen när jag märkte detta la jag även märke till att pump fan inte ville gå när ja vred på tändningen.

kan tilläga att jag även hade lambda sonden urkopplad och de gav ju samma resultat när man lägger på lite gas. pumpen är i princip helt ny och varför vill den bara funka ibland ? kommer snart göra en onödig grej med bilen :evil:
Möjligt fel reläet till soppa pumpen...Har för mig att reläet ger spänning till pump o signal till ecu...
Adambw skrev:Relät är bytt va på skroten å hämtade ett gäng å det spela ingen roll vilket relä jag använde de dör ändå. Och det är rätt detaljnummer på alla reläna :) blir riktigt knäckt snart. Får ja ej de att funka innan månadsslutet skrotar ja skiten :(
Kan ju vara brt,n som spökar att den släpper tryck då motorn kommit upp i temp-annars möjlig orsak ecu,n som falerar fast det brukar ej visa sig så egentligen,brukar ej gå igång alls då fast det är omöjligt att veta utan att byta ut den ,fast bättre o se sig om efter en ny kärra inte billigt annars skulle jag tro :(
Adambw skrev:jag fick en ide nu så snälla hjälp mig med detta :)

Kan det vara så att det är mitt orginal lam som spökar. dvs att min Immobilizer klipper ström matningen till pumpen? hur koplar jag lättast ur detta larm för att se om det är detta som är felet? mvh adam
Tror ej larmet spärrar soppapumpen hellre startmotorn....

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]

Tre år med Volvo V90 CC

Ovanstående livslängd på bromsbel[…]