Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#893143
Sen kan du kolla slangen som går till brt,n,sitter på hö sida insugs rör+2 slangar till
fast den till vänster går upp till fuelrailsen o brt..brukar kunna spricka o då blir undertrycket
för litet o då sotar motorn.
Pröva själv o drog bort den med motorn igång o då bluddra o hade sig kollade stiften kolsvart direkt.
#893184
benka1 skrev:Sen kan du kolla slangen som går till brt,n,sitter på hö sida insugs rör+2 slangar till
fast den till vänster går upp till fuelrailsen o brt..brukar kunna spricka o då blir undertrycket
för litet o då sotar motorn.
Pröva själv o drog bort den med motorn igång o då bluddra o hade sig kollade stiften kolsvart direkt.
Ska kolla stiften och den där slangen på torsdag.
Vad är brt?
#893414
Byt tempgivare där har du felet!!!!!
Eller kolla åtminstone ohm talet kall/varm :-O)
hade problem med en opel vectra som betedde sig som din,gick hyfsat kall men
då tempen kom upp i 80 gr då kajka det ur helt,efter byte -Kanon
Andledningen till min tanka är att du ej får upp tempen,den ska minst vara 92 gr annars
är det fel på den,möjligtvis termostaten fast ecu får fel värde ändå...såja :o
#894010
JonasJonsson skrev:Bild
Bild

Sprickor på båda tändspolarna, ska linda el tejp och se hur den går.
Du kan ju byta stiften Hur mycket du vill, men byter du ej spolarna så blir det byte av stift onödigt ofta:)
köp Volvo original!!

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]