Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Grovsnus
Srs-lampan lös på min 01:a i våras, en kontroll av bältessträckaren under förarsätet fixade den.
Ett tips värt att kolla? :)
Användarvisningsbild
av kaj76
Grovsnus skrev:Srs-lampan lös på min 01:a i våras, en kontroll av bältessträckaren under förarsätet fixade den.
Ett tips värt att kolla? :)
Oki det ska kollas, och en kontroll av den innebär?
av kaimal
Autel 701 heter felkodsläsaren, raderar även felet. I mitt fall var det fel på höger krockkuddsgardin, felet lokaliserades till att vara skarvkontakten som ligger
under mattan, lite elspray så var det fixat. Men som sagt måste du radera felet med en felkodsläsare ändå. Det går inte att nollställa genom att koppla ifrån batteriet.
Lycka till!
Användarvisningsbild
av kaj76
oki då vet jag det.
men nu har jag ett annat bekymmer,skulle byta fjäder på stötdämparn bak men får inte loss bulten till dämparen lägst ner,muttern är loss men bulten bara snurrar runt men vill inte komma ut,varje gång den snurrar så knakar det om den,har provar att banka på den i alla lägen.vad göra,höll på i nästan 3 timmar utan framgång :cry:
Användarvisningsbild
av vetten
kaj76 skrev:oki då vet jag det.
men nu har jag ett annat bekymmer,skulle byta fjäder på stötdämparn bak men får inte loss bulten till dämparen lägst ner,muttern är loss men bulten bara snurrar runt men vill inte komma ut,varje gång den snurrar så knakar det om den,har provar att banka på den i alla lägen.vad göra,höll på i nästan 3 timmar utan framgång :cry:
Vinkelslip :-)-) Skär av bulten och använd en ny vid monteringen :mrgreen:
Användarvisningsbild
av MartinS
Det nedre fästet är obelastat eller? Annars får du inte ut bulten. Testa att lyfta eller sänka fästpunkten så får du nog ur bulten.

/Martin
Användarvisningsbild
av kaj76
vetten skrev:
skära av bulten,till vilken nytta då den inte rör sig utåt,bara runt :cry:
Användarvisningsbild
av kaj76
MartinS skrev:Det nedre fästet är obelastat eller? Annars får du inte ut bulten. Testa att lyfta eller sänka fästpunkten så får du nog ur bulten.

/Martin
jo jag testade i alla lägen,dunkade ihop dämparn,testade vart efter jag sänkte men den vill inte. :evil:
jo broder min sa något om en stag som man måste släppa så att bakvagnen kommer ner,jag lossade på krängingsH men inte gick den lägre ner för det.
Användarvisningsbild
av vetten
kaj76 skrev:
vetten skrev:
skära av bulten,till vilken nytta då den inte rör sig utåt,bara runt :cry:
Bulten skär du av på insidan av stötdämparfästet (båda sidorna om dämparen) så får du loss den.
Användarvisningsbild
av kaj76
Aha du mena så, så långt tänkte inte jag. Blir nog att byta dämparn med såg så dålig ut.då är det bara att köra på. :D
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]

Polestar 2 är trevlig att köra, men f&[…]