Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Då var man hemma efter en tur på 20 mil. inga felkoder, men småryckandet fortsätter som förut. hade torque igång hela vägen och sneglade på värdena från sonderna av och till och främre sonden pendlar mellan 0.1 och 0.9 volt hela tiden typ och den bakre ligger ganska stadigt kring 0.6 med pendlingar upp och ner när man släpper gasen helt eller gasar fullt.
Användarvisningsbild
av Variosboy
En fundering, insåg nu när jag är tänker efter att jag dagarna innan jag fick koderna hade haft bilen stående några dagar, flyttade den endast några gånger då jag höll på å grejade med huset då. Tänker att det kanske blivit för många kallstarter på rad utan att jag kört mer än några meter med risk för för mycket oförbränt bränsle ut i avgassystemet.
av benka1
Kollat soppa tryck?hade liknande fel kod fast- low voltage circuit sensor !
Bytte soppa pump+filter sen försvann felkoden för typ ett halvår sen o har ej kommit tillbaks o inga ryck
eller hugg vid kurvtagning mm! /benka
Användarvisningsbild
av Variosboy
Har inte gjort det och har ej heller märkt av något mer problem, så antingen var det något knas med just den tanken bensin, eller något annat tillfälligt som jag inte lyckas spåra mig fram till.

Bara för att jag skriver det här så kommer väl CEL tända sig idag. :wink:
Smäller höger fram

Senaste nytt, på bilsemestern långt he[…]

Det kan vara lite krångligt att veta p&arin[…]

Oki , be at dom letar efter RTTI patch , det var […]

Kopplingspedal knarrar

Provat att smörja själva pedalen? Fukt e[…]