Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V40sport
MartinS skrev:Hur kan ni avgöra skicket genom att titta på ett par bilder? Alla nytvättade bilar ser bra ut i det dåliga ljuset.

Dessutom finns det ju inte en enda bild på inredningen.

/Martin
Kanske du ska kolla annonsen en gång till, Martin! Fem bilder, varav EN på inredningen.
Sen kan ju svenske "Patrik" kallas för "Laszlo" i nåt sammanhang som ett smeknamn, vad vet jag?
Så snacket om taikons och annat kanske går bort.
Bilspekulanten kan ju få hjälp med att kolla upp bilen istället för det sedvanliga tjatet om utländska bilhandlare, etc.
Kolla bilen, eller lägg ner alltihop.
av Uninium
V40sport skrev:
MartinS skrev:Hur kan ni avgöra skicket genom att titta på ett par bilder? Alla nytvättade bilar ser bra ut i det dåliga ljuset.

Dessutom finns det ju inte en enda bild på inredningen.

/Martin
Kanske du ska kolla annonsen en gång till, Martin! Fem bilder, varav EN på inredningen.
Sen kan ju svenske "Patrik" kallas för "Laszlo" i nåt sammanhang som ett smeknamn, vad vet jag?
Så snacket om taikons och annat kanske går bort.
Bilspekulanten kan ju få hjälp med att kolla upp bilen istället för det sedvanliga tjatet om utländska bilhandlare, etc.
Kolla bilen, eller lägg ner alltihop.

Bilden på inredningen är förmodligen lånad,pappskyddet och att det helt plötsligt är barmark(grus/asfalt) på den bilden.
Sen förstår jag inte riktigt varför man skruvar s/v40,bilarna har inget större värde i sig och är inte så eftertraktade.
Men det finns ju folk till allt idag....
av Droopy
Gamla bilar skruvar man oftast för att de ska bli mer lättsålda, ingen köper ju en tio år gammal S40 som passerat 30k
Användarvisningsbild
av MartinS
V40sport skrev: Kanske du ska kolla annonsen en gång till, Martin! Fem bilder, varav EN på inredningen.
Oj!? Ursäkta mig då. Fast jag tror inte den bilden är på den bilen, dels pga barmarken men också då jag är tveksam till att man knde köpa trophy med alulister invändigt!?

Oavsett detta kan man inte avgöra skicket på dessa bilder, det står jag fast vid.

/Martin
Användarvisningsbild
av V40sport
MartinS skrev:Oavsett detta kan man inte avgöra skicket på dessa bilder, det står jag fast vid.
/Martin
Näe, bästa sättet är naturligtvis att man får möjlighet att kolla upp skicket på nära håll.
För det är väl ingen som köper bil - osedd - på telefon??
:wink:
Användarvisningsbild
av Nightmare89
V40sport skrev:
MartinS skrev:Oavsett detta kan man inte avgöra skicket på dessa bilder, det står jag fast vid.
/Martin
Näe, bästa sättet är naturligtvis att man får möjlighet att kolla upp skicket på nära håll.
För det är väl ingen som köper bil - osedd - på telefon??
:wink:
+1

Om man ska köpa den här bilen så skulle jag vilja göra ett M test är allt ok så e et bara handla å va glad :D
Användarvisningsbild
av Variosboy
Är inte M-testerna nedlagda?

Med tanke på vad många bilar det finns där ute så förstår jag inte varför man ens tänker tanken att forska vidare på detta objekt. Men det är ju jag det.
Användarvisningsbild
av V40sport
Variosboy skrev:Är inte M-testerna nedlagda?

Med tanke på vad många bilar det finns där ute så förstår jag inte varför man ens tänker tanken att forska vidare på detta objekt. Men det är ju jag det.
Jag googlade lite på M-test men det är lite svårt att se om det finns kvar.
Ett alternativ är att man låter Bilprovningen testa bilen.

Kanske nån ändå vill eller borde forska i just den här bilen, bara för att...
Är den skruvad så kan man ju undra: Till vilken nytta? Kör nån verkligen 3700 mil per år?
Möjligen att det körs många mil med bilens första ägare, men sen..?

Men, som sagts tidigare: Bäst är att testa och intervjua Laszlo och/eller Patrik i saken.

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]