Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sillen
Går det inte bara att köpa en ny antennförstärkare? (klumpen som skruvas fast i taket)
av vaderse
Det var den jag menade.. ska köpa en ny sån idag.. Hoppas att dom har den hemma på lager och att det inte svider allt för mkt..
av sillen
Jag köpte min på Volvo och betalade 411 kr med Volvokort rabatt.
Jag har en annars kom jag på nu om du är intresserad. Den är begagnad!
Finns i Skåne.
av vaderse
OK.. kan vara intressant om dom inte har den inne på volvo och om det tar flera dagar att få den.. Kan ju höra av mig sen.. 411:- låter ju överkomligt.. tror jag ska passa på och byta gummibussningen + skruv också..
Användarvisningsbild
av Esa_finnen
vaderse skrev:Hej alla,

Behöver akut hjälp.. hur tar man loss själva antennfattningen.. alltså blyfästet som man skruvar fast antennen i.. antar att man man skruva loss innifrån taket???

Alla tips är välkomna!

Tack på förhand!

//v
Är väl bara att skruva loss lampan i innertaket bak så kommer man åt tror jag.
av sillen
Det gäller FAS1:an!
FAS2 har ingen lampa i taket!
Användarvisningsbild
av Esa_finnen
sillen skrev:Det gäller FAS1:an!
FAS2 har ingen lampa i taket!
Min V40 -01 som borde vara en fas 2 har lampa i taket, men sitter längre fram än antennen så det kanske bara gäller Fas 1 när man byter antenn.
av sillen
Jepp!

Du monterar ner taket bak från "skuffen". Det räcker att ta ner så långt som bagaget är!

FAS1 har lampan nästan hela vägen bak, tror att det är på samma ställe som vi har den "knapp" som man får skruva ner med skruvmejsel.
av Denzar
Tjena, har läst att kabeln till antennförstärkaren kan gå av, är det någon som vet hur kablarna går i bilen, från radion > antenn? Hur vet man om antennförstärkaren är strömlös?
Någon som vet om man kan demontera eller släppa på innertaket i framkant alltså ovanför framrutan på något lätt sätt? sitter det med klipps tro?

Vill trycka in en kabel där och ner i en stolpe och koppla på cigguttaget.

...det hördes ganska kraftigt blåsljud […]

C40 körkomfort.

Troligt. Kort hjulbas, stora och breda hjul med l[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett […]

Lambdalampan lyser

Hej! Ta du och kasta den där eftermarknads l[…]