Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
rudarmy skrev:
Ge fan i o skruva på grenröret. Är det läck så är det sprucket eller så har packningen gått. De bultarna lossnar aldrig. Risken är däremot att du drar av dem när du pillar där. Använd en blomspruta o spreja på o runt grenröret när motorn är igång o kall. Syns ganska tydligt om o vart det läcker om det nu är läck. MKT ovanligt att det händer.
visst bra å kolla med ex blomspruta

men dessa bultar lossnar ju på många..
känn med ett spärrskaft å dra åt lite det märks direkt om nån är lös, inget å va orolig över!

mvh bengt
Smörj alltid innan med typ någon krypolja och med kall motor, låt det sen verka i minst 12 timmar och sen smörj igen innan du testar att känna på muttrarna och även om du hittar någon som är lös så slösa med typ 5-56 medans du drar åt eller lossar så att det aldrig går torrt, har någon eller några lossnat så hjälper det sällan att bara dra åt utan det är bättre att ta bort grenröret och göra rent och byta packning. Har det blivit läck så brukar det nästan altid leda till att packningen också pajar.
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]