Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snela
Jag har ett liknande problem med min V40- 97 som står och piper på tomgång och övergår till mer vinande när man kör(alla växlar vad jag hört), någon som vet vad det kan vara för fel?

Tacksam för alla svar.
av Wirken
Tack ska ni ha, vi klarade oss utmärkt hela familjen, som tur är var inte min 8 månaders dotter med, hon hade suttit på den sidan :/ Har fått vänta 2 veckor nu strax utan att försäkringsbolaget ens har hört av sig.. och helförsäkring har man
av juste
Det kanske är som på många andra ställen att man måste själv "ligga på" och irritera om det skall hända något. Att snällt sitta och vänta gynnar inte dig. Ställ krav!
av Wirken
fick ett roligt svar, det var att dom hade så mycke att göra eftersom stockholmarna hade farit ut å kört bil i snöovädret, hehe. Nae jag ska sätta dom på plats imorrn. Har 1 mil till jobbet på cykel varje morgon, i -15 grader. saknar min volvo... :'(

någon som har erfarenhet av inlösen, brukar dom ge skambud??
Användarvisningsbild
av vetten
Försäkringsbolagen kommer ju nästan undantagslöst med ett skambud först men om man tjatar och så på dom så brukar dom oftast höja budet. Dom vill ju ha så stor vinst som möjligt så det är klart att dom försöker. Jag har fått två bilar inlösta under mina år som bilägare och har aldrig blivit riktigt nöjd tyvärr :x
av metalHJ
Oj, ja några 47.000 kan du nog glömma. Jag skulle gissa på runt en 30! Om du betalade så pass bra för bilen så bör den verkligen vart i bra skick, låter väldigt sorgligt att du blev av med den så snabbt. Försäkringsbolaget tar ju tyvärr ingen större hänsysn till just ditt exemplars skick, utan dömer mer efter årsmodell, mil och utrustning. Och 22k mil är rätt mycket att betrakta i deras ögon skulle jag tro.

Det är Service, riktigt bra hanterat av verks[…]

Det kan inte vara lågt bränsletryck de[…]

Lös jord i b230a

Om generatorn sitter på vänster sida om[…]

Extremt svårstartad s70 2.4T

Låter som att jag har liknande fel på […]