Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bsba
Fick du någon ordning på fläkten sen?
Jag har ett liknande fel på min.
av Agne
Jag har precis samma fel(s40, 2.0-98), allt är total dött! Fläkten fungerar perfekt med 12 v direkt på, motståndet/transistorn är byt, testat och kontrollerat alla säkringar samt allt annat som jag kan tänka på. Vad är felet? Löste du problemet, för det känns väldigt likartat.
Är på väg att ta bilen till sista vilan, så ett snabbt svar skulle vara guld.
av bsba
Jag hade problemet att fläkten gick med full fart, bytte motståndet/transistorn (beg.) utan resultat. Då bytte jag även styrpanelen och fläkten utan resultat. Blev till slut desperat och bytte motståndet/transistorn igen (ny från Volvo) och då funkade det.
Slutsatsen blev att den första var felaktig och det inte var nåt fel på övriga delar.
Jag har fläkt och kontrollpanel kvar om du vill köpa dom och testa. De bör vara fullt fungerande. Finns i Järfälla (Stockholm).
av Agne
Tackar för erbjudandet bsba. Men jag har bytt ecc:en, så där har jag två och fläkten var det inget fel på. Men då är frågan om det är motståndet/transistorn som är problemet trots allt. Men den jäveln bytte jag på volvo för lite mer än ett år sedan. :twisted:
Det kan inte vara något annat?
av Agne
Var i väg en vända och lämnade pärlan till en polare, vet inte om han mätte fram till resistorn, men han mätte fram till fläkten och där fanns inget, nada! Ingen ström, spänning etc 0. Han började fundera kring ett jordfel, men själv har jag lite svårt att tänka logiskt kring det här, utan börjar hamna i lätt affekt. :twisted:

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]