- tis 19 jan 2010, 12:00
Jobbigt.
Det knepiga är ju att trots alla skillnader (som verkar vara många) så är det ju nu för tiden samma tändstift till alla turbomodeller 96-04 och vovlvo själva säger att man inte behöver relglera elektrådavståndet.
Det måste ju betyda att alla ska ha 0,7 mm nu. undrar om man kanske gjort någon uppdatering på mjukvarorna i bilarna så att de här "nya" stiften ska funka på alla. Mina tändstift hade dessutom utgått och ersatts av just de här som kommer med 0,7 mm förinställt.
Jag frågade honom på Volvo fler gånger: Ska det vara 1,2 eller 0,7 på min bil. Första gången såg det ut som om han aldrig hade fått den frågan förut. sedan började han skruva på sig och sa: Vovlos tändstift kommer alltid förinställda. jag visade honom boken igen och frågade igen: Är du säker på att det ska vara 0,7 till min bil. Han började knappa på datorn lite panikartat och sa sedan att han trodde det.
det hela kändes inte betryggande. Särskilt sedan min bil tycks starta som vanligt med 1,2 och man får stå och mala på 0,7