- sön 10 jan 2010, 21:21
Dagens status:
Jag har nu bytt termostaten och kontrollerat glykol och vatten. Värmen är tillbaka och mätaren visar att motorn är på arbetstemperatur när jag kör Underbart! Men motorlampan/Miljölampan lyser fortfarande
Har också varit på Bilia och bytt kylfläktsrelä och detta hjälpte ingenting alls, lamprackaren lyser iallafall.
(Hoppas det var rätt bara, jag bytte de två reläer som sitter i säkringsboxen placerad i motorutrymmet. Eller finns det fler reläer placerade någonannanstans?).
Detta var för felkoden 516...
då var det bara en felkod till då - 314 (Kamaxelgivaren).
Jag skulle väldigt mycket behöva lite hjälp med den givaren...
Jag har försökt hitta någon sprängskiss, bilder eller beskrivningar om:
- ...hur den ser ut
- ...var den sitter
- ...hur man byter ut den
- ...var jag kan köpa en (ju billigare desto bättre)
- ...om det är något man ska tänka på vid bytet
(Har den även något annat namn då jag har sökt på Mekonomen, Laga, Biltema men får inte en enda träff...?!)
Om någon har någon bild på detta eller någon länk så jag kommer lite närmare att få bilen fixad vore jag evigt tacksam
Jag har nu bytt termostaten och kontrollerat glykol och vatten. Värmen är tillbaka och mätaren visar att motorn är på arbetstemperatur när jag kör Underbart! Men motorlampan/Miljölampan lyser fortfarande
Har också varit på Bilia och bytt kylfläktsrelä och detta hjälpte ingenting alls, lamprackaren lyser iallafall.
(Hoppas det var rätt bara, jag bytte de två reläer som sitter i säkringsboxen placerad i motorutrymmet. Eller finns det fler reläer placerade någonannanstans?).
Detta var för felkoden 516...
då var det bara en felkod till då - 314 (Kamaxelgivaren).
Jag skulle väldigt mycket behöva lite hjälp med den givaren...
Jag har försökt hitta någon sprängskiss, bilder eller beskrivningar om:
- ...hur den ser ut
- ...var den sitter
- ...hur man byter ut den
- ...var jag kan köpa en (ju billigare desto bättre)
- ...om det är något man ska tänka på vid bytet
(Har den även något annat namn då jag har sökt på Mekonomen, Laga, Biltema men får inte en enda träff...?!)
Om någon har någon bild på detta eller någon länk så jag kommer lite närmare att få bilen fixad vore jag evigt tacksam