Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andreas33
Det kan va så ska kolla på min imon men tror inte den låser xtra efter en halv min men ska kolla för skojs skull o se om jag kan gå in med nyckeln efter jag låst med fjären.

men kan de inte ha med om du har inkopplat larm eller att den slår till xtra på knapparna eller för jag har för mig brossans 850 t5 gör de men e osäker på de.
av N0RBERG
AH87 skrev:jo, men man vill ju inte gärna förstöra något i onödan

Har kommit fram till att det är batteriet som har dött, hur laddar man det utan att öppna motorhuven???
Jadu. Det är ju bara att testa komma åt strömkabeln till batteriet eller kanske gneratorn, underifrån. Jordpunkt är ju inga problem att hitta.

I denna tråd hade man liknande problem, men det var V40, så räckte med att få upp bagageluckan i det fallet.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 18&t=48239
av Andreas33
finns ett alternativ ryck loss grillen o dra upp huven där ifrån finns ju alltid nya grillar på skroten för en billig peng ju så gör de.
har boken framför mig o hela låset sitter med tre skruvar men tror inte de hjälper mycke o få av de för vajrarna sitter ju med där men du får in med en skruvmejsel o dra runt lite allt går bara man vill
av Andreas33
kan kanske gå om du koplar matning på central låsmotorn i skuffen på de två kablarna där vet ej va som händer men kanske den kan låsa upp dörrarna finns många knep o få upp dörrarna men man ska bara komma på va de e
av AH87
Tack för alla tips, ska iväg till parkeringen och försöka på nytt. Det här är ju så sjukt att det nästan börjar bli roligt...
av AH87
ursäkta, jag har kommit in i bilen nu, vi plockade bort en högtalare i bak. då kunde vi komma åt låsningen för baksätet och komma in i bilen och öppna motorhuven på så sätt. sedan använde vi startkablaran för att få liv i bilen igen. det konstiga var att den startade utan några som helst problem efter bara några minuter. batteriet kan med andra ord inte ha varit urladdat... mycket konstigt måste jag säga
Användarvisningsbild
av Severin
juste skrev:"Blockerat" låst läge finns det något på min som heter.... Efter 15-30sekunder ungefär efter man har låst, så smäller det till igen i dörrlåsen. Det kanske är någon slags extra elektrisk låsblockering som gör att du måste ha ström även när du öppnar med nyckel för att blockeringen skall släppa??? Gissar vilt. .
Japp du gissade vilt, det går att låsa upp utifrån fast blockerat läge har gått in, däremot så går det inte att låsa upp inifrån
Smäller höger fram

Senaste nytt, på bilsemestern långt he[…]

Det kan vara lite krångligt att veta p&arin[…]

Oki , be at dom letar efter RTTI patch , det var […]

Kopplingspedal knarrar

Provat att smörja själva pedalen? Fukt e[…]