Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Shift skrev:Jaha nu fattar jag! Du tog texten från deras hemsida, haha sorry. Trodde du skrev att du jobbade där. Vad har du för erfarenheter hittills då? Blev lite sugen på rutmärkningssatsen.
Den har jag fått erbjudanden om den till varje ny bil sedan 10 år. Jag har använt den eftersom den försäkringen verkar bra. Att sätta på märkningen är lätt.
Användarvisningsbild
av MartinS
Läser man försäkringsvilkoren får man ju inte vara försumlig med nycklarna. Känns mer dom att man kan få dom ersatta om de blir stulna, knappast om du slavrar bort dom. Men dom kanske är mer tillmötesgående när det väl gäller.

/Martin
Användarvisningsbild
av StringerBell
MartinS skrev:Läser man försäkringsvilkoren får man ju inte vara försumlig med nycklarna. Känns mer dom att man kan få dom ersatta om de blir stulna, knappast om du slavrar bort dom. Men dom kanske är mer tillmötesgående när det väl gäller.
Ja, det är just det man undrar över.
Användarvisningsbild
av SvenB
MartinS skrev:Läser man försäkringsvilkoren får man ju inte vara försumlig med nycklarna. Känns mer dom att man kan få dom ersatta om de blir stulna, knappast om du slavrar bort dom. Men dom kanske är mer tillmötesgående när det väl gäller.

/Martin
I vilken försäkring krävs inte aktsamhet med det försäkrade objektet? Den enda försäkring som betalar ut oavsett är väl trafikförsäkringen, men då kan återbetalning utgå om du varit försumlig. Men som sagt: JAG JOBBAR INTE på SBM. Men en sak förvånar mig, att denna försäkring inte är mer känd. Jag har som sagt fått erbjudande om stöldskyddsmärkningssats till varje ny bil jag köpt sedan lång tid tillbaka.
Användarvisningsbild
av MartinS
KKR skrev:

/Martin
I vilken försäkring krävs inte aktsamhet med det försäkrade objektet? Den enda försäkring som betalar ut oavsett är väl trafikförsäkringen, men då kan återbetalning utgå om du varit försumlig. Men som sagt: JAG JOBBAR INTE på SBM. Men en sak förvånar mig, att denna försäkring inte är mer känd. Jag har som sagt fått erbjudande om stöldskyddsmärkningssats till varje ny bil jag köpt sedan lång tid tillbaka.
Det finns helt riktigt i alla utom drulleförsäkringar. Om du tappar bort bilen lär du ju inte få ut något på din bilförsäkring. Jag är tveksam till att nyckelförsäkringen gäller om du bara tappar bort nyckeln. Sedan undrar man ju om det gäller även larmdosan för de som inte har dessa två integrerade, antagligen inte.

/Martin
Användarvisningsbild
av SvenB
MartinS skrev: Jag är tveksam till att nyckelförsäkringen gäller om du bara tappar bort nyckeln. Sedan undrar man ju om det gäller även larmdosan för de som inte har dessa två integrerade, antagligen inte.
Det tar jag för givet. Vad är det annars de skall koda om. Jag lägger ner detta nu, det verkar som du inte vill tro att detta är bra. Jag ville bara tipsa om detta Jag fick erbjudande om 6 månaders nyckelförsäkring tillsammans med erbjudande om bilmärkningssats för tillsammans 249:- automatisk när jag köpt ny bil.
Användarvisningsbild
av SvenB
Severin skrev:Även nyckeln måste väl kodas för att accepteras av bilen
Jag är ingen "guru" på området, men den enda bil som jag behövt koda om var en 940 -95. Det gjordes på Volvo och alla nycklar OCH larmdosor måste vara med ( tre stycken). Jag tror inte att denna försäkring fanns då.
Användarvisningsbild
av Severin
Men eftersom bilarna har starspärr så är jag ganska säker på att nycklar måste kodas för att funka och inte bara larmdosa
Användarvisningsbild
av MartinS
KKR skrev:
MartinS skrev: Jag är tveksam till att nyckelförsäkringen gäller om du bara tappar bort nyckeln. Sedan undrar man ju om det gäller även larmdosan för de som inte har dessa två integrerade, antagligen inte.
Det tar jag för givet. Vad är det annars de skall koda om. Jag lägger ner detta nu, det verkar som du inte vill tro att detta är bra. Jag ville bara tipsa om detta Jag fick erbjudande om 6 månaders nyckelförsäkring tillsammans med erbjudande om bilmärkningssats för tillsammans 249:- automatisk när jag köpt ny bil.
Nycklar OCH larmdosor måste kodas mot bilen.

Jag säger inte att det är dåligt, jag granskar det bara kritiskt, det kanske är skitbra men då vill jag veta det och inte gissa mig till det. Det står ju faktiskt ingenstanns att det är en drulleförsäkring och att du får nya nycklar och larmdosor om du är slarvig. Snarare tvärt om.

/MArtin
Nästa elbil från Volvo?

Ny EX40 på gång, man släpper den […]

Dolda Vinkeln...

Eller dom som marknadsförde skiten, algoritme[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Du glömde energiekvationen att varje liter be[…]

Tysta sommardäck V90

Det är väldigt missvisande att jämf[…]