Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Framskärmen går nog tyvärr inte att rädda.
Min framskärm såg betydligt bättre ut än din och den var genomrostad vid fästet. Det enda som syntes på min var några bubblor i lacken.

Bak kanske det går göra nåt åt. Men tyvärr brukar det alltid vara jäkligare än det ser ut.
Jo jag noterade fästet och det är som jag kan se det helt genomrostat.
Är det bara att snygga till och låta den vara tills skiten ramlar av eller?
Har nämligen inte riktigt budgeten för att köpa en helt ny skärm just nu. (Hur mkt kostar en?)

Ska börja jobba på bakskärmen när jag blivit frisk, får se om den går att rädda.
på tex. Mekonomen finns det. bakskärmkant kostar 410:- men det kräver lite svetsande :???: framskärm hittade jag inte för fas2 fanns till fas1 dock, vet inte om den passar "bolt on" men den kostar iaf. 1260:- har inte kollat typ Meca eller andra men det borde finnas och priset borde vara ungefär det samma...
Okej, det var inte direkt några farliga summor du hade där, i värsta fall får man väl göra ett litet svetsarbete på bakskärmen.

Och om man nu köper en framskärm för runt 2 tusen eller vad den kan kosta på fas II kommer den olackerad då eller? :o
Tyvärr finns det bara skärm till fas två på Volvo vad jag vet.
Kostar knappt 2000 kr när jag köpte min.

Tokig jag hade nog bara försökt snygga till den så gott det går som du är inne på. Så kan du ju se hur du vill göra sen.
Tomas88 skrev:Tyvärr finns det bara skärm till fas två på Volvo vad jag vet.
Kostar knappt 2000 kr när jag köpte min.
På meca och Mekonomen finns det bara till fas1, då kompletterar dom varandra iaf. :D

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]