Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av cobrajet
Jag köpte en idag, det blev en oo:a 1,6se mörkblå med ljus inredning (halvläder). Allt verkar fungera på bilen och dessutom var den nyservad och med 1 års garanti. Jag tycker att bilen är supersnygg och inte en rostfläck :-)-) .
av Willis
cobrajet skrev:Jag köpte en idag, det blev en oo:a 1,6se mörkblå med ljus inredning (halvläder). Allt verkar fungera på bilen och dessutom var den nyservad och med 1 års garanti. Jag tycker att bilen är supersnygg och inte en rostfläck :-)-) .
Grattis Cobrajet! Välkommen in i gänget! :D
Användarvisningsbild
av clain
Jag och min fru köpte en i förrgår, också den en -00, fast 2.0T, svart metallic med mörk halvläder som gått ca: 16500 mil...
Hoppas den skall hålla för oss i många år framöver..

Otroligt nöjda med denna (trots att bara 2 dagars körning passerat) :-)

Faktiskt vår första Volvo, men den är helt underbar att köra!!

Nu ska bara drag och motor & Cupé-värmare monteras...

:-D
av Willis
clain skrev:Jag och min fru köpte en i förrgår, också den en -00, fast 2.0T, svart metallic med mörk halvläder som gått ca: 16500 mil...
Hoppas den skall hålla för oss i många år framöver..

Otroligt nöjda med denna (trots att bara 2 dagars körning passerat) :-)

Faktiskt vår första Volvo, men den är helt underbar att köra!!

Nu ska bara drag och motor & Cupé-värmare monteras...

:-D
Snyggt! Kanon att ni gillar vad ni köpt! :)
Behöver ni hjälp så är det bara att fråga, finns många kunniga på detta forum! :-)-)
Användarvisningsbild
av cobrajet
Willis skrev:
cobrajet skrev:Jag köpte en idag, det blev en oo:a 1,6se mörkblå med ljus inredning (halvläder). Allt verkar fungera på bilen och dessutom var den nyservad och med 1 års garanti. Jag tycker att bilen är supersnygg och inte en rostfläck :-)-) .
Grattis Cobrajet! Välkommen in i gänget! :D
Tusen Tack för det
Användarvisningsbild
av Tomas88
Roligt att så många är nöjda med sina S/V40 :)
Har ju inte hört en enda som direkt varit missnöjd med sin bil.

Verkar som att dessa bilar kanske har lite oförtjänt dåligt rykte.
Många kanske antar att de är sämre för att de är gjorda i Nederländerna... jag vet inte.
Användarvisningsbild
av Tantan
Tomas88 skrev:Roligt att så många är nöjda med sina S/V40 :)

Många kanske antar att de är sämre för att de är gjorda i Nederländerna... jag vet inte.
Snygg bil, lättmekad, körglädje och Volvopondus! Allt till ett bra inköpspris. Vad finns det att inte gilla :D
av Willis
Nightmare89 skrev::x :x skit för mig *____* Jag har ju för faan ingen rost på min :roll: :roll: :roll: :shock:
Hehe, det är la gött! :-)-)
Kärran din ser ju väldigt fin ut på bilderna 8)
Tomas88 skrev:Roligt att så många är nöjda med sina S/V40 :)

Jag hade gärna velat att den som inte tycker att S40 är en Volvo (hur fan det går ihop) kan förklara varför just S40 är "dålig" bara för att den är tillverkad i Holland.

Det är ju som jagt sagt tidigare Volvos delar, Volvo har utvecklat bilen!
av svenswe
Jag är nöjd med min V40 -00 13000 mil, förutom att 3:ans växel hoppade ur härom dagen och sedan går det inte att lägga i någon växel igen. Men men , jag var under idag och felet sitter i växelreglaget, jag skulle behöva hjälp. Är det någon som har eller kan skicka mig en sprängskiss eller demonteringsanvisningar på mittkonsolen och växelspaken inne i kupén så vore jag väldigt tacksam. jag hade en S80 2.9 -99 innan, V40 är betydligt billigare att meka med än S80:n. Ibland saknar jag den tysta snabba bilen, men va tusan V40 passar min plånbok bättre.

Har en v70. Ja alla P2 är väl lika. Fund[…]

Hej, är detta samma grej som att bilkö[…]

Finns inte fyrhjulsdrift vare sig till mildhybri[…]

Vibration dörr v90cc 2017

Hej på er! Har en v90 cc från 2017 d&a[…]