Ja, det håller jag med om, plötsligt så får man ju dessutom en förståelse hur grejorna är konstruerade, det går ju inte att titta på den knappen igen utan att tänka på delarna i den.
Byta lamporna bakom fläktreglagen var betydligt krångligare, först lirka loss fuskträpanelen runt rattarna och sen ta ur hela sterokonsollen (efter att ha tagit ur stereon), fem skruvar att skruva ut totalt och sen lirka ut hela den delen av panelen, ta loss en lång grön kontakt så att man till slut kom åt lamporna från baksidan. Jag lyckades ju lossa en lampa från framsidan med fingrarna och förstod först då att den skulle tas från baksidan - så tappade jag den och den ligger väl någonstans längst ner inklämd mellan kablar och dylikt, inte för att det gjorde så mycket, den var ju trasig. Jag bytte alla tre lamporna mot nya när jag ändå hade isär det. Sen såg jag att det var en massa damm runt temperaturindikatorn (nedre vänstra hörnet i samma del som fläkt-rattarna) som sitter i änden av en lång slang - så jag passade på att göra rent där med. Fick göra om operationen när en lampa plötsligt slocknade, jag hade inte vridit fast de ordentligt, så en hel lampa ligger också där någonstans...
Jag har förresten inte monterat den nya lampan bakom färddatorreglaget, så man kanske skulle passa på att ta lite bilder när man river ner allt igen för fjärde gången.

- - rolig och klämkäck signatur

V70N 2.4 140Hk -04- -