Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Willis
Ingen aning ur jag ska få ut filtret eller lossa fläkten som jag misstänker sitter till höger om filtret? För det ser ut ungefär som din Tomas, vast lite nyare på något sätt... får försöka ta en bild.
av Willis
Tomas88 skrev:På min är det en liten flik man ska böja undan och sedan bara dra filtret rakt ner.
Japp, fick ut filtret efter en liten funderare och det var inte så svårt. Men det svåra verkar vara att komma åt och kolla fläkten. Du har inte monterat loss den?
av Willis
Brainy skrev:Hur såg filtret ut? Igensatt? Hur låter fläkten när du kör den utan filtret?

mvh
Anders
Det såg inte alls farligt ut. Såg ändå väldigt rent ut, men jag ska testa att köra AC:n utan filtret och sen tror jag att det är fläkten det hänger på när den behöver jobba mer än vanligt så att säga.

Men just nu har jag ingen som helst aning om hur jag ska kunna kolla fläkten. Vet inte vilka skruvar man ska dra ut först. Verkar inte vara vanliga skruv heller.
Användarvisningsbild
av Tomas88
HiTek skrev:
Tomas88 skrev:På min är det en liten flik man ska böja undan och sedan bara dra filtret rakt ner.
Japp, fick ut filtret efter en liten funderare och det var inte så svårt. Men det svåra verkar vara att komma åt och kolla fläkten. Du har inte monterat loss den?
Har inte lossat fläkten någon gång. Men tänkte jag skulle testa göra det när jag byter fläktmotstånd.
Blir kanske till helgen.
av Willis
Tomas88 skrev:
HiTek skrev:
Har inte lossat fläkten någon gång. Men tänkte jag skulle testa göra det när jag byter fläktmotstånd.
Blir kanske till helgen.
Jag meddelar dig om jag löser det innan så förklarar jag för dig hur du ska göra till helgen, men annars väntar på dig, hehe.
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]

Polestar 2 är trevlig att köra, men f&[…]